Profession HR konferencia 2019

Esemény

Profession HR konferencia 2019: ahol a recruitment és az online marketing találkozik

2019. 07. 08.

Keresleti munkaerőpiac van, a toborzás jelentése pedig végérvényesen átalakult – bár még szinte csak ízlelgetjük az új felállást, ahhoz, hogy lépést tudjunk tartani, még egy ténnyel számolnunk kell: a jelöltek felkutatásához, megszólításához, bevonzásához ma már nem csupán átfogó recruitment tudásra és proaktivitásra van szükség, de naprakész online marketing ismeretekre is. Egy betöltetlen pozícióra ugyanis ma pontosan úgy kell tekintenünk, mint a cég core termékeire, vagyis vonzóvá és eladhatóvá kell tennünk, ráadásul mindezt az információkkal zsúfolt online térben. Amennyire aktuális a téma, éppen olyan formabontó konferenciával készülünk!

Amit a piac diktál

Ahányféle nyitott állás, annyiféle jelölt, egy közös azonban valamennyi potenciális pályázóban van: mindannyian interneteznek. Így azt már tudjuk, hol kell keresnünk őket, a hogyan azonban mégsem olyan egyértelmű. Hogy mi is zajlik azon az online piacon, ahol fel kell keltenünk a munkavállalók figyelmét, abba Rényi Balázs, az Isobar Budapest Content & Social Media vezetője avat be minket. Előadásából kiderül, mit jelent a gyakorlatban a digitális eszközök térhódítása, azaz az okostelefonpenetráció, és azt is elárulja, hogyan interneteznek ma a felhasználók. A marketingszakember a témával annak megjelenése óta foglalkozik, így hiteles képet kapunk általa arról is, hogy miben rejlik az online marketingkampányok ereje. Persze mindez még kevés lenne, ha nem tisztáznánk, mit takar a session/visit, unique visitor, impression, CTR, konverzió, CPC, CPA, vagy a bounce rate kifejezés – ezek nélkül ugyanis ma már biztosan nem létezik eredményes online toborzás.

Hazánk egyik legnagyobb online marketing ügynökségének tartalmas bevezetője után nemzetközi vizekre evezünk: Christine Navez, a Stepstone, vagyis a világ legnagyobb toborzási szolgáltatójának online marketing vezetője megmutatja, milyen digitális megoldások működnek tőlünk nyugatabbra – tabuk nélkül! A Stepstone 24 országban dolgozik azért, hogy a változó ügyféligényeket maximálisan kiszolgálja, és most bepillantást nyerünk sikeres portfóliójukba, ahogy arra is fény derül, milyen infrastruktúra szükséges ehhez a teljes recruitment folyamat vonatkozásában, sőt Christine azt is láttatni engedi, hogy milyen jellemző különbségek mutatkoznak az egyes piacok között. Az előadást izgalmas gyakorlati útmutató teszi teljessé. 

Profession HR konferencia 2019

Számok, és ami mögöttük van

Hogy mi, miért, és hogyan működik a haza online recruitmentben, arra Varga Balázs, a Profession.hu Marketing vezetője világít rá. Előadásából választ kapunk arra, hogy mit jelent ma a leglátogatottabb állásportálnak lenni, mit mutat az oldalon eltöltött idő, és mi számít minőségi látogatásnak. Ahhoz, hogy meglássuk, mi rejlik a számok mögött, megismerkedünk a médiamix szükségszerű változásával, és azokkal a csatornákkal, ahol napjainkban a jelöltek ténylegesen elérhetőek, sőt arról is lerántjuk a leplet, hogy vajon a viselkedés alapú marketing vagy a demográfiai célzás hatékonyabb-e. A bevezetőben emlegetett térhódító mobiltelefonokra, az általuk teremtett kihívásokra is visszatérünk, és természetesen a lehetséges megoldások sem maradnak el. És ha már a számokkal kezdtük, azokkal is fejezzük be: Balázs nem csupán a mérés fontosságáról beszél majd, hanem arról is, hogy hogyan mérhetünk hatékonyan.

A megkerülhetetlen social média

Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője szerint amennyire evidencia napjainkban, hogy állásportálon helyezünk el egy hirdetést, szinte ugyanúgy kell a social médiára is gondolnunk, vagyis a jelenlét már nem opcionális, hanem kötelező. Hogy hogyan működnek ma a közösségi média felületei, és az aktuális trendeknek milyen hatásai vannak a recruitmentre azt Nikoletta gyakorlatias példákon keresztül szemlélteti, amelyekből azt is megtudjuk, miért nélkülözhetetlen az online marketing tudás, ha a hírfolyamokat görgető potenciális jelölteket meg akarjuk szólítani. Szó lesz a Profession Services social média termékeiről, és arról is, hogy milyen szemléletváltás szükséges ahhoz, hogy egyedi, a szövegezést illetve a vizualitást tekintve kreatív és legfőképp eredményes megoldások szülessenek a közösségi platformokon.

Ami működik

A hallottakat a nap végén néhány lokális best practice koronázza: olyan példákat hozunk, akik már sikeresen megvalósították a HR és az online marketing együttműködését. Elárulják, milyen nehézségekkel kellett szembenézniük, és milyen utat jártak be ahhoz, hogy ma már a stratégiájuk része legyen mindaz, amiről sokan még csak most kezdenek el beszélni. Benézhetünk a kulisszák mögé, és a digitális csatornák adottságait lekövető, eredményes praktikákat ismerhetünk meg, vagyis láthatjuk, mely online marketing technikák működnek a gyakorlatban, és milyen módon állíthatók a toborzás, illetve nem mellesleg a munkáltatói márkaépítés szolgálatába.

Mindez egy rendhagyó HR konferencián, ami egyaránt szól azoknak, akik még csak most ismerkednek a témával, és hasznos azok számára is, akik egy kis extrával dobnák fel online recruitment rutinjukat. Részletes program és jegyvásárlás itt

Készítette: Istók Nikoletta

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag - Még nincs értékelve
Betöltés...

Értesítést kérek az új bejegyzésekről

Kapcsolódó cikkek