SSC iroda, üzleti támogató központ

Toborzás és kiválasztás

Nagyító alatt a hazai SSC szektor

2019. 11. 19.

A keresleti munkaerőpiac dinamikája sokszorosan érinti azokat a munkáltatókat, akik rendszeresen toboroznak új kollégákat: az SSC szektorban tevékenykedők biztosan ide tartoznak. Számukra kritikus sikertényező a minőségi utánpótlás biztosítása, ráadásul a versenytársak mind nagyobb arányú jelenléte is tovább bonyolítja az amúgy sem egyszerű képletet. Ismeretlen pedig bőven akad, legyen szó a potenciális munkavállalók elvárásairól vagy a piac diktálta feltételekről, amelyek szintén jelentősen befolyásolják a toborzási folyamatok eredményességét. Az információ hatalom: pontosan ezt adja a kezünkbe a Profession.hu legújabb, az üzleti támogató központoknak szóló szolgáltatása.

Hiteles alapokon

A Profession először készít leíró és összehasonlító elemzést a piac szereplői számára, pontos képet mutatva a szektorról, illetve az adott vállalat helyzetéről. Az adatok hitelességét az állásportál több mint 400.000 aktív felhasználót tartalmazó önéletrajz adatbázisa garantálja, ahol az business services centerek számára potenciális jelöltek több mint 35 százaléka megtalálható. Az elemzés nem csupán az iparági sztenderdeket veszi górcső alá, de kitér a lokális és cégspecifikus jellemzőkre, valamint az üzleti támogató központokban dolgozók végzettségére, tapasztalatára, nyelvtudására és bérigényére is.

Csak néhány az értékes adatok közül:

- 2019-ben 17%-kal nőtt az egy hirdetésre eső jelentkezések száma az SSC kategóriában az előző évhez képest. 

- A business services központokat már nem csak ugródeszkának használják a jelöltek, 44 százalékuk maximum 2 évet tölt el a szektorban.

- A szektorban dolgozók több mint fele legalább 2 nyelven beszél

- A munkavállalók ritkán váltanak üzleti szolgáltató központok között, jellemzően más iparágakból érkeznek a szektorba.

Személyre szabottan

Az elemzés minden esetben személyre szabottan, szakértő bevonásával készül, így világos visszajelzéseket kaphatunk a vállalat piaci szerepéről és pozíciójáról. Mivel egy olyan szektorról beszélünk, ahol jelenleg 110 cég van jelen, és a munkavállalók pillanatnyi száma meghaladja az 50.000 főt, ezért komoly versenyelőnyt jelenthet, ha becslések és találgatások helyett kizárólag a konkrétumokra építjük HR stratégiánkat, legyen szó Employer Branding tevékenységről, a hirdetések megszövegezéséről, a juttatási csomagok átdolgozásáról vagy a kiválasztási folyamat menedzseléséről.

A jelenlegi munkaerőpiaci dinamikák és a keresleti kínálati egyensúly megfordulása új megközelítéseket kíván meg azoktól a cégektől, amelyek sikeresek akarnak lenni. A HR stratégiai szinten történő kezelése kulcskérdés, hiszen a személyi állomány a vállalat eredményességének fundamentuma. A következő pénzügyi évre való felkészülés során legalább olyan szofisztikáltságú tervezést igényelnek a HR kérdések, mint bármelyik üzleti tematika. Ennek megfelelően itt is hiteles adatokra, piaci összehasonlításokra, az aktuális és a jövőbeli helyzet alapos megértésére van szükség. Ebben a folyamatban nyújthat kiváló támpontot ez a kiadvány, amely ezúttal az SSC/BSC szektor számára válik elérhetővé – részletezte Tüzes Imre, a profession.hu Üzletfejlesztési igazgatója.

Amin a jó döntések múlnak

Akár Budapesten, akár vidéken van szükségünk új munkatársakra, az elemzés segítségével előrelátóan tervezhetünk a felvételekkel, ugyanis olyan támpontokat kapunk általa, amelyek kijelölik számunkra a toborzás kereteit és utat mutatnak az adatvezérelt HR felé. Amennyiben éppen most vágunk bele egy új felvételi folyamatba, a gyakorlati megoldások is csupán karnyújtásnyira vannak tőlünk, legyen szó például a potenciális jelöltek eléréséről vagy az adatbázisban való keresésről.

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag - Még nincs értékelve
Betöltés...

Kapcsolódó cikkek