Powered by

Mutasd meg, hogy miért jó nálad dolgozni!

Olvasási idő: 4 Perc
2020.10.12.

Töltse le
Employer Branding útmutatónkat!

Érdekel

Vajon mitől válik vonzóvá egy munkahely és igazán meggyőzővé egy állásajánlat? Mai posztunkban összegyűjtöttük a munkavállalók számára döntő szempontokat.

A mögöttünk lévő hónapok komoly hatást gyakoroltak a munkaerőpiacra, azonban változatlanul igaz, hogy a jó munkavállalókért továbbra is nagy a verseny, vagyis, ha egy cég szeretné megnyerni a legjobb jelölteket, nem elég a feladatokat és az elvárásokat listáznia aktuális álláshirdetésében, azt is láttatnia kell, miért érdemes a pályázónak mellette voksolnia.

1. A fizetés a legfontosabb? 

Ahogy arról korábban írtunk, egy álláshirdetés hatékonysága leginkább azon múlik, mennyire vagyunk képesek a munkavállaló fejével gondolkodni, és arról informálni őt, ami számára a leglényegesebb. Bár a bér az álláskeresők szemében kiemelt jelentőséggel bír, ezért annak feltüntetése a hirdetésben garantáltan növeli a jelentkezések számát, azonban nem csak ez a szám lehet meggyőző.

Borókai Fruzsina Borbála

a Profession.hu hirdetési tanácsadója

A kis- és középvállalatok gyakran tartanak attól, hogy szerepeltessék a fizetést az álláshirdetésekben, mivel úgy érzik, e tekintetben nem feltétlenül tudják felvenni a versenyt a multinacionális cégekkel. A képlet viszont fordítva is megállja a helyét: a kisebb munkaadók éppen méretükből adódóan kínálhatnak olyan előnyöket és személyre szabhatóságot, ami miatt sokak számára vonzóbbak a nagyobbaknál. Amikor juttatási csomagról beszélünk, érdemes tágabban értelmeznünk a fogalmat, és milyen olyan tételt felsorolnunk, amit adni tudunk a munkavállalóknak, legyen az a munkavégzéssel, a csapattal vagy a mindennapokkal kapcsolatos.


2. Egyedi előnyök: legyünk tisztában velük

Ahhoz, hogy meg tudjuk mutatni az általunk kínált, hívogató lehetőségeket, ajánlott felmérnünk, munkáltatóként miben vagyunk erősek.

Kérdezzük meg a munkatársainkat, ők miért szeretnek nálunk dolgozni, hogyan látják a feladatokat, a körülményeket, a hangulatot, a közösséget, mert valószínűleg sokkal több okot fel tudnak majd sorolni, mint ami nekünk eszünkbe jut. Ezek lesznek azok az információk, amelyek a leendő pályázók számára is sokat nyomnak majd a latban, vagyis ezek azok, amelyeket az álláshirdetésben szerepeltetnünk kell” – fejti ki a szakember. 

3. Minden információ számít

Semmi nem evidencia – ez legyen minden állásajánlat összeállításánál a kiindulópontunk! Ha bármilyen információról azt gondoljuk, lényegtelen vagy felesleges, mérlegeljük, hogy vajon a munkavállaló is így értékelné-e!

Amikor egy álláskereső a feladatok és elvárások terén nagyon hasonló állások közül választ, a pluszinformációk fogják segíteni a döntését. Az olyan adalékok, minthogy beviheti a kutyáját az irodába, naponta háromszor ingyenesen kávézhat, a munkaközi szünetekben pingpongozhat vagy dartsozhat a kollégákkal, havonta vehet részt online vagy offline csapatépítő programon, esetleg hatalmas íróasztal várja az ablaknál, könnyedén a javunkra billentheti a mérleget. Hasonlóan meggyőző lehet, ha egy munkaadó kiemelt figyelmet fordít a munka-magánélet egyensúlyára, vagy a kismamákra, esetleg rendszeresen szervez összejövetelt a családosoknak” – sorolja interjúalanyunk.

Pályakezdők számára a fejlődési lehetőség, a szakmai ismeretek bővítése, a mentorprogram, a jó fej vezető lehet hívogató. „Gyakran egy nüansznyi plusszal, egy figyelmes gesztussal meggyőzhető a munkavállaló, sőt jellemzően ez a hosszútávú elköteleződés kulcsa is” – hangsúlyozza Fruzsina.

4. A rugalmasság különösen vonzó

Bár a rugalmas munkavégzés lehetősége eddig is sok munkavállaló toplistájának élén szerepelt, a járványhelyzet ezt az igényt még inkább felerősítette.

A home office ma már nem feltétlenül számít extra juttatásnak, hanem egy jól működő, bevett munkavégzési forma. Sokaknál az elmúlt két hónap bebizonyította, hogy a munkavállalók kiválóan helyt tudnak állni otthonról dolgozva is, ezért munkaadóként is ajánlott nyitottan és bizalommal kezelni a flexibilitás kérdését, valamint az álláshirdetésben minden ezzel kapcsolatos kezdeményezést megmutatni” – vallja a szakember.

Ha van mód home office-ra, soroljuk fel az ehhez biztosított eszközöket, ahogy arra is térjünk ki az ajánlatban, ha az új kolléga például 10 órakor kezdheti a munkát. „Sok hirdetésben látni a bér megegyezés szerint fordulatot, de ezt a hozzáállást érdemes alkalmazni a munkakör egészét tekintve, és már a hirdetésben jelezni, hogy a cél a kölcsönös elégedettség, ennek jegyében pedig a teljes munkakör és a feltételek is a munkavállalóra szabhatók” – osztja meg interjúalanyunk.

5. Kommunikáljunk bátran

Természetesen nem elég tisztában lenni az adottságokkal, azokat tudni kell hitelesen megosztani a potenciális jelöltekkel.

A vállalati önismeret mellett a vállalati önbizalom is elengedhetetlen ahhoz, hogy munkáltatóként meg tudjuk mutatni, miért minket válasszon az álláskereső. Fejtsük ki bátran és őszintén az általunk kínált valamennyi előnyt, részletezzünk minden lehetőséget, ami a munkavállalóknak fontos lehet, azonban ne tegyünk meggondolatlan ígéreteket, és ne állítsunk valótlan, ezek ugyanis sokszorosan visszaüthetnek” – figyelmeztet zárásképp Fruzsina.

Hogy megéri-e figyelni a fentiekre, és időt, energiát szánni az álláshirdetésekre? Garantáltan, ugyanis egy egyedi, valódi lehetőségekről árulkodó ajánlat pontosan azokat a munkavállalókat szólítja meg, akiket a csapatunkban szeretnénk látni, mégpedig hosszú évekre!

Készítette: Istók Nikoletta

Ne felejtsd el megosztani a cikket!

X

Töltse le
Employer Branding útmutatónkat!

Adja meg az adatait a letöltéshez

Érdekel