Toborzás és kiválasztás

Mennyit számít a hirdetésben a vizuális kiemelés?

2018. 03. 08.

Egy álláshirdetés megírása nem könnyű feladat – erre az állításra alighanem sokan felkapják a fejüket. Mégis mi olyan nehéz abban, hogy megfogalmazzuk, milyen munkára keresünk dolgozót? Nos, ha így közelítjük meg a kérdést, akkor semmi, de ha szeretnénk egy jól képzett, tapasztalt, valóban jó szakembert megnyerni a cégünknek, akkor jóval nagyon energia befektetést igényel a hirdetés elkészítése.

Elmúltak már azok az idők, amikor egy cégnek gyakorlatilag már azzal nyert ügye volt, hogy egyáltalán meghirdetett egy állást. Nem is olyan régen még valóban így működött Magyarországon a munkaerő-piac, azonban az elmúlt időszakban teljesen megváltoztak a viszonyok. Míg néhány éve akkora volt a munkanélküliség, hogy a dolgozóknak gyakorlatilag nem lehettek elvárásaik, a cégek viszont szinte bármit megtehettek, mostanra ez megfordult, és a munkaerőhiány lépett elő elsőszámú problémává.

TÖLTSE LE GYAKORLATI ÚTMUTATÓNKAT TOBORZÁSHOZ!


A PDF anyagot letöltheti neve és e-mail címe megadásával.

Ez persze merőben más helyzetet teremt, mert amíg korábban a cégektől nem vártak el semmit, manapság nekik kell versengeniük a jó, valóban értékes munkaerőért. Ebből ugyanis kevés van, köszönhetően annak, hogy a korábbi, kedvezőtlen helyzet miatt sokan külföldre vándoroltak. A cégeknek tehát fel van adva a lecke, vonzó munkahellyé kell válniuk, hogy megszerezzék azokat a munkavállalókat, akik valóban előrébb tudják őket vinni, akik sokat tudnak hozzáadnia cég teljesítményéhez.

Hogyan lehet megszerezni a legjobbakat?

Ahogy említettük, a cégnek vonzó munkahellyé kell válnia. Ehhez fontos, hogy kellő figyelmet kapjon az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés. Az employer brandingnek számos része van, érinti a munkaerő megszerzését, és a megtartását is. Az előbbinél az első lépés természetesen az állás meghirdetése.

Sokan azt hiszik, szinte mindegy, milyen hirdetést adnak fel, pedig ez nem igaz. Az álláshirdetés milyensége sokat elárul a cégről, amely hirdet. A kevésbé igényes, összecsapott hirdetés a vállalatról is hasonló képet fest, ez pedig minden, csak nem vonzó. Gyakran érződik az is a hirdetésekből, hogy nem teljesen korrekt a cég: elvárások tömkelegét zúdítja a munkavállalókra, de arról nem sok szó esik, hogy munkahelyként mit nyújt cserébe.

Egy jól megfogalmazott, korrekt álláshirdetés bizony már fél siker, és ezt még lehet fokozni. A jó hirdetésnek ugyanis nem „csak” annyi a funkciója, hogy felkelti a figyelmet, és jelentkezők tömkelegét zúdítja a cégre. A jó álláshirdetés azon túl, hogy vonzó, szűrőként is működik és megszólítja azokat, akik releváns pályázók lehetnek, ugyanakkor kiszűri azokat, akik nagy valószínűséggel nem lennének alkalmasak a pozíció betöltésére.

Itt legtöbben elsősorban tartalmi elemekre gondolnak, és valóban, ezeknek hatalmas szerepük van. A megfogalmazás, a stílus, az elvárások, amit a cég kínál mind-mind befolyással vannak arra, hogy ki fog jelentkezni, ki érzi úgy, hogy neki szól a felhívás. Amire egy kicsit kevesebb figyelem szokott terelődni, azok a vizuális elemek, amik szintén sokat képesek alakítani azon, mennyien jelentkeznek egy hirdetésre, milyenek ezek a jelentkezők, mennyire lehetnek alkalmasak az adott pozíció betöltésére.

Milyen vizuális elemek jöhetnek szóba egy álláshirdetésnél?

Nos, ebbe a kategóriába tartozik minden, ami a hirdetés látványát határozza meg. Kezdve attól, hogy milyen betűtípust használunk, egészen a színekig. A betűk mérete, a vastagon szedés, aláhúzás, a dőlt betűk mind-mind olyan elemek, amikkel sokat változtathatunk egy hirdetés vizuális megjenésén..

Ami még ennél is nagyobb hangsúlyt jelent, azok a színek, illetve a keretek. A keretekkel ki lehet emelni az egész hirdetést a többi közül, automatikusan rá lehet irányítani a figyelmet. A színeknek is hasonló szerepük van, felhívják a figyelmet a fontos részekre, de azért érdemes óvatosan bánni velük. Egy tarka-barka álláshirdetés inkább bulifelhívásnak tűnhet, és elég nehezen vehető komolyan.

Hogyan használhatjuk az egyes kiemeléseket?

Ahogy említettük, a kiemelések komoly jelentőséggel bírnak. Felhívják a figyelmet a hirdetésre, és terelik az olvasót, miközben olvassa azt. Megmutatják, mely részek a legfontosabbak, segítenek átláthatóbbá tenni a szöveget. Ha a kiemeléseket jól használjuk, profi szöveget rakhatunk össze, ami valóban vonzza és szűri az embereket egyszerre.

1. Keretek

A keretekkel lehet a hirdetést kiemelni a többi közül. Ha egy szöveg be van keretezve, az automatikusan felhívja magára a figyelmet, azonnal odaszalad a tekintetünk. Éppen ezért érdemes lehet a kiemelésnek ezt a módját alkalmazni például akkor, ha egy olyan oldalon hirdetünk, ahol tudjuk, hogy sok más cég ajánlata is szerepel. Ezzel növelhetjük az esélyt arra, hogy a felhívásunk nem fog elveszni a többi között, és biztosíthatjuk, hogy a lehető legtöbben elolvassák azt.

A hirdetésen belül is alkalmazhatunk kereteket, ha szeretnénk egy-egy részt hangsúlyosabbá tenni. Kiemelhetjük például azt, hogy mire van szükség a jelentkezéshez, mit csatoljanak a jelöltek a pályázati anyagokhoz. Ha kihangsúlyozzuk, mit kérünk, valószínűleg kevesebb lesz a hiányos pályázat.

2. Színvilág

A színek is kiváló figyelemfelkeltő eszközök, de ahogy említettük, azért nem árt óvatosan alkalmazni őket, hogy ne legyen túl harsány a hirdetésünk. A színekkel utalhatunk arra, hogy milyen nemű munkatársat szeretnénk. Egyes munkakörökben ez bizony meghatározó lehet, kozmetikusok között például igencsak kevés a férfi, ahogy kőművesek között is elenyésző a nők száma. Számos olyan szakma van még ezeken kívül is, ahol ez fontos szempont lehet. Női munkatárs esetén értelemszerűen nőiesebb színvilág alkalmazása a célszerű, férfi munkaerő kereséséhez pedig a férfiasabb színeket részesítsük előnyben.

A színekkel utalhatunk a cégnél jellemző hangulatra is, így a keresett munkatárs személyiségét is szűrhetjük: a kicsit élénkebb színek fiatalosabb, lazább hangulatot eredményeznek, a komorabb, sötétebb árnyalatok pedig komolyságot sugallnak.

3. Vastagon szedett és dőlt betűk, aláhúzások

Vastagon szedni általában a szöveg lényegi részét szokták, vagyis azt, ami kifejezetten fontos, ezért szeretnék arra terelni az olvasó figyelmét. Ilyenek lehetnek például az állás betöltésének feltételei. Egy-egy szót, kulcsfontosságú tulajdonságot, végzettséget, az elvárt gyakorlatot kiemelhetjük vastagon szedett betűkkel, hogy garantáltan mindenki észrevegye. Címszavakat könnyebben megjegyez az ember, mint egy komplex szöveget, így nagyobb az esély arra, hogy olyanok jelentkeznek, akik minden elvárásnak megfelelnek. Vastagon szedett betűkkel hívhatjuk fel a figyelmet a cég által nyújtott előnyökre is, vagyis arra, mitől vonzó a cég, miért jár jól a munkavállaló azzal, ha hozzánk jelentkezik.

A dőlt betűk szintén a lényeges információk kiemelésére szolgálhatnak, például a cég elérhetőségét elkülöníthetjük ilyen módon. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egyéni ízlés kérdése, hogy mely részeket milyen módon emeljük ki. A vastag és a dőlt betűk egyaránt használhatók kiemelésre, de ha mindkettőt alkalmazzuk egy hirdetésen belül, érdemes teljesen eltérő jellegű információkat hangsúlyozni velük.

Az aláhúzás alkalmazása a legfontosabb részek kiemelésénél jellemző, például a cég nevét, a pozíció pontos megnevezését húzhatjuk alá a szövegben. Ezzel ezeket a részeket elkülönítjük, világossá tesszük, hogy kiemelt jelentőséggel bírnak.

A kiemelések használata, valamint a szöveg tagolása az olvasást és a megértést is könnyebbé teheti. Sokkal kellemesebb a szemnek egy szépen tagolt, rendezett szöveget olvasni, mint egy egybefolyó, tagolatlan szövegtömböt. Az ilyen hirdetések rendezettebbnek, igényesebbnek hatnak – és pontosan ilyen képet festenek a cégünkről is.

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag - Még nincs értékelve
Betöltés...

Kapcsolódó cikkek