Egy új munkatárs toborzása mindössze 6283 forintba kerülhet! Mutatjuk, hogyan lehetséges ez.

A munkaerőpiac átalakulása gyorsabb, mint valaha. Ahhoz, hogy versenyben maradjunk a legjobb szakemberekért, a változásokkal a toborzásban is lépést kell tartanunk. A rajtpisztoly eldördült, nem mindegy tehát, hol keressük a számunkra legmegfelelőbb munkavállalókat. Független toborzási szakértők objektív vizsgálata alapján az összes állásportálon keresztül érkezett jelentkezés közel fele a Profession.hu-n keresztül jutott el a munkaadókhoz 2017-ben. Az oldal a tavalyi évhez képest 38%-kal nőtt az összes jelentkezés számát alapul véve, a minőségi, potenciálisként értékelt jelentkezések között pedig 26% volt a növekedés.

A minőség ára

Bár a munkaerőhiány sok területen érzékelhető, minden pozícióra lehet embert találni, akár szellemi, akár fizikai munkakörökről van szó, a különbség a szükséges idő- és energia-befektetésben van.  Ha időt spórolunk, azzal toborzási költségeinket is csökkenthetjük. Egy, az igényekre szabott hirdetési csomaggal optimalizálhatjuk legjobban a kiválasztási folyamatot: a szakértők szerint az egy jelentkezőre eső hirdetési átlagár a Profession-nél a legalacsonyabb. Ez az egy főre eső jelentkezések esetén mindössze 2395 forint, míg az egy főre eső potenciális jelentkezéseket nézve is csak 6283 forint! Ez utóbbi összeg olyan alacsony, hogy nem csak a 2017-es, de a 2016-os összes jelentkezés átlagárát is megelőzi.

A márka mindent visz

Fontos megjegyezni, hogy jelenleg a munkavállalók 91%-a szívesen hallgat meg új állásajánlatokat – 71%-nak ugyan van munkája most is, de ettől még nyitott az új lehetőségekre. Ez a szám olyan magas, hogy őket semmiképp sem hagyhatjuk figyelmen kívül a toborzás során. Ha azonban meg akarjuk szólítani ezt a széles csoportot, nem elegendő egy jó állásajánlat: számukra a munkáltatói márka, a cég hírneve különösen sokat nyom a latban. Tudatos Employer Brandinggel akár aktuális munkaadójukkal szemben is vonzóvá tehetjük vállalatunkat, érdemes tehát kiaknáznunk ezt a lehetőséget, még versenytársaink előtt!

Az online ereje

A Profession.hu-t a munkavállalók 92 százaléka ismeri, és 81 százaléka használja is. Nem kérdés tehát, hogy a potenciális jelöltek a leggyorsabban és leginkább célzottan az online felületeken érhetőek el. E tekintetben az állásportálok és a közösségi oldalak állnak az internetes lista élén. Ahhoz azonban, hogy valóban meg tudjuk szólítani az egyre tudatosabban gondolkodó és szelektáló munkavállalókat, invesztálnunk kell ezekbe a csatornákba. A befektetés sokszorosan megtérül, ugyanis a Profession.hu márkaismertsége és látogatóinak száma is folyamatosan nő: havonta már több, mint 1,4 millió egyedi látogató keresi fel az oldalt, és minden ötödik percben egy új álláskereső tölti fel CV-jét a portál adatbázisába – a szakértők elemzése szerint a Profession .hu háromszor annyi önéletrajzot és minőségi önéletrajzot szállít, mint a 2. piaci szereplő.

 Új munkatárs 15 nap alatt?

Igen! A Profession.hu teljes körű toborzás-támogatás szolgáltatása alig 15 nap alatt öt megfelelő jelöltet biztosít bármilyen megüresedett munkakörre, interjúgaranciával, proaktívan kihasználva a fent említett csatornákat a leendő munkavállalók elérésére. Azokra a problémákra tehát, amelyekkel ma a legtöbb munkáltató szembesül, vagyis hogy nincs elegendő pályázó, illetve a potenciális munkavállalók fizetési elvárásai túl magasak, van megoldás.  Várakozásra, az elavult gyakorlat folytatására azonban már nincs idő: a cégek negyven százalékának mindennapi működését veszélyezteti a munkaerőhiány és a hónapok óta betöltetlen állások. Cselekedjünk, mielőtt a mi vállalatunk is ide tartozna!

Ne felejtsd el megosztani a cikket!

X

Töltse le a
HR Körkép 2022 kiadványunkat!

Adja meg az adatait a letöltéshez

Érdekel

Profession
Backstage podcast

A munkaerőpiac színfalai mögött

Meghallgatom!
X