Toborzás és kiválasztás

Így növelheted a jelentkezők számát a közösségi média segítségével

2018. 02. 12.

A munkaerőpiac visszavonhatatlanul átalakult: már nem a munkáltatók válogatnak a legjobb jelöltek között, hanem sok területen már a munkavállalók döntenek, melyik ajánlat érdekli őket és melyik nem. A megváltozott viszonyok között talán minden eddiginél fontosabb, hogy a megfelelő csatornákon, a számunkra releváns munkavállalókat szólítsuk meg. Bár a social media szerepe a toborzásban egyáltalán nem elhanyagolható, az állásportálok továbbra is kihagyhatatlanok a folyamatból, több okból is.

Nincs kettő, négy nélkül

„Jelen piaci helyzetben állásportálon nem hirdetni garantáltan azt jelenti, hogy értékes jelentkezőktől esünk el. Az állásportálokról érkeznek ugyanis azok a jelöltek, akik épp aktív keresők, és váltani akarnak. A social media csatornája teljesen más merítési bázist fed le: innen a passzív, avagy divatos szóval élve a hideg-passzív jelölteket várhatjuk. Akár a facebookról, a Linkedinről vagy a Twitterről beszélünk, ők nem álláskeresési szándékkal vannak fent, nézelődnek, kapcsolatokat építenek, chatelnek. Ha szembejön velük egy megkapó lehetőség, akkor megfelelő kreatívval és vizuális eszközökkel rábírhatóak arra, hogy jelentkezzenek” – avat be Szigeti Nikoletta, a Profession Services Üzletágvezetője.

És hozzáteszi: „Pont úgy működik ez, mint az utazás. Amikor például nyaralást tervezünk, aktívan tájékozódunk a tematikus oldalakról, hogy megtaláljuk a számunkra tökéletes ajánlatot. Azonban ha az év másik szakában látunk meg egy figyelemfelkeltő képet vagy leírást, lehet, hogy akkor foglaljuk le jövő évre az utazásunkat, anélkül, hogy ez konkrét szándékunk lett volna.”

Te jól toborzol?

Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője szerint sem binárisan kezelendő az állásportálok és a közösségi média felületeinek kérdése, mivel ezek együttműködve hatnak. „Egy, az NRC kutatócég által végzett kutatás szerint a munkaadók 78 százaléka tekinti elsődleges toborzási eszköznek az állásportálon elhelyezett hirdetést, az álláskeresőknek pedig több mint 80 százaléka használja ezeket az oldalakat. A Profession.hu-t az álláskeresők 90 százaléka ismeri, és ennek köszönhetően látogatottságban is elsők vagyunk.”

És most jöjjön az érem másik oldala: „46 facebook oldallal, és több mint 300.000 követővel rendelkezünk. A nálunk megjelenő hirdetéseket lokációk és kategóriák szerint ezeken a felületeken is meg tudjuk jeleníteni, vagyis az adott állás pontosan azokhoz juthat el, akik számára az releváns. Retargeting technológiát is alkalmazunk, vagyis ha egy munkavállaló meglátogat egy hirdetést, a facebookon és több ezer partner oldalon banner hirdetésben látja azt viszont.”

Az online marketingen innen, a HR-en túl

A kitágult virtuális térben határozott recruitment hozzáállás és naprakész online marketingtudás szükséges ahhoz, hogy elérhessük a releváns jelölteket. „A Pro+ termékünk az egyik, amelyet erre az összetett tudásra alapoztunk. Ennek lényege, hogy a Profession.hu oldalán megjelenő hirdetést social media megjelenéssel is megtámogatunk. Az adott célcsoportot megfelelő vizualitással és szövegezéssel érjük el a közösségi oldalakon, forgalmat terelve ezzel a hirdetésre. A klasszikus demográfiai alapon meghirdetett facebook hirdetésekkel szemben viselkedés alapú targetálást alkalmazunk, amivel exponenciálisan növelhető a megtekintésszám, és így a potenciális jelöltszám is” – fejti ki Tüzes Imre.

TÖLTSE LE GYAKORLATI ÚTMUTATÓNKAT TOBORZÁSHOZ!


A PDF anyagot letöltheti neve és e-mail címe megadásával.

Ennél komplexebb megoldást kínál a SocialMax szolgáltatás. „Ezt a toborzási terméket a partnerek visszajelzése hívta életre. Mivel számukra az egyik legfontosabb szempont a kiszámíthatóság volt, ezért ezt figyelembe véve 15 munkanap alatt 5 releváns jelöltet biztosítunk. Ehhez a Profession.hu-n speciális álláshirdetést helyezünk el, és fizetett social media kampányt is futtatunk – vagyis a termék átfogóan tartalmazza a vizuális megjelenítést és a kampánymenedzsmentet is. A transzparencia jegyében a keresés státuszáról hetente jelentést küldünk, így partnerünk például arról is visszajelzést kap, hogy milyen a márkája megítélése, vagy versenyképes-e a kínált fizetés. Riportálunk a piaci információkról, versenytársakról is, amihez a Munkatársaim.hu oldalon állnak rendelkezésükre összehasonlító adatok. Mindezeken felül a jelöltélményre is hangsúlyt fektetünk ebben a termékben: az interjúra kiválasztott jelöltek részletes információt kapnak a cégről, a betöltendő pozícióról, a juttatási csomagról, de útvonaltervet, és képeket is küldünk az irodáról, valamint összegyűjtjük a környéken található étkezési, sportolási, kikapcsolódási lehetőségeket is” – részletezi Szigeti Nikoletta.

A Profession Services csapata önálló social media kampányokat is bonyolít. „Ez pontosan úgy működik, mintha egy marketingügynökséget bíznánk meg azzal, hogy a közösségi médiából szállítson nekünk jelölteket, csak mi mindehhez hozzáadjuk azt a szemléletet is, amivel toborzunk. Alapvetően célzott álláshirdetéseket készítünk el, meghatározott kritériumok alapján, facebook-kompatibilisen. Mivel a targetáláson múlik az elérések mértéke és pontossága, folyamatosan figyelemmel kísérjük, frissítjük, menedzseljük is a kampányt. Mivel ez a termék is nagyban hozzájárul a márkaismertséghez, ezért a kisvállalkozások éppúgy keresik, mint a nagyvállalatok. A közösségi média csatornája tehát megkerülhetetlen, de tudni kell jól használni” – összegi a fentieket az üzletágvezető.

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag - 5.00 / 5
Betöltés...

Kapcsolódó cikkek