Powered by

Hatékony álláshirdetés 5 lépésben

Olvasási idő: 5 Perc
2020.10.12.

Töltse le
Employer Branding útmutatónkat!

Érdekel

Az álláshirdetés az első találkozási pont munkáltató és munkavállaló között, ezért ajánlott tudatosan összeállítanunk, hogy ne a véletlenen múljon a folytatás.

Amit a munkavállalói oldalon az önéletrajz testesít meg, annak megfelelője munkaadói fronton az álláshirdetés: mindkettőre igaz, hogy a másik félben kialakuló első benyomást határozza meg, amit, mint tudjuk, csak egyszer tehetünk. Hogy mitől válik igazán megnyerővé és hatékonnyá egy álláshirdetés? A következő 5 pontból kiderül!

1. Le a sémákkal!

Bár a munkaerőpiac némi átalakuláson ment keresztül az elmúlt két hónapban, azonban abban továbbra sincs változás, hogy a jó jelöltek megszólításáért és bevonzásáért is aktívan tenni kell. 

Borókai Fruzsina Borbála

a Profession.hu hirdetési tanácsadója

Jelenleg a munkavállalók érezhetően optimisták, amit érdemes munkaadóként kiaknázni, ehhez azonban szakítani kell a korábban alkalmazott gyakorlattal, vagyis a sablonok és klisék helyett célzott, illetve egyedi álláshirdetésekre van szükség


És hozzáteszi: „Természetesen vannak munkakörök, amelyeknél az elvárások minden további nélkül átemelhetőek egy új hirdetésbe is, azonban a konkrét feladatokat és a munkahely kínálta lehetőségeket minden esetben a potenciális jelöltekre, vagyis a célközönségre kell szabni.

2. Kit keresünk? 

Rugaszkodjunk el tehát a sematikus megoldásoktól, és mindenekelőtt határozzuk meg, ki lenne számunkra a megfelelő munkavállaló, ugyanis ez dönti majd el, hogyan kommunikálhatunk vele az álláshirdetésben, és milyen információk lehetnek lényegesek számára.

A profilozásnál, azaz a releváns pályázók leírásánál gyakori hiba az idealizálás, vagyis sok munkaadó a tökéletes jelöltet szeretné munkatársként látni, aki remek nyelvtudással, sok éves tapasztalattal, kiemelkedő szaktudással rendelkezik és rugalmas csapatjátékos is. A túlzó elvárások könnyen elriaszthatják a megfelelő jelentkezőket, ezért lépjünk vissza a realitás talajára, és sokkal inkább az optimális munkavállalókban gondolkodjunk: priorizáljuk az állás kapcsán felmerülő követelményeket, mérlegeljük, mi az a tudás vagy képesség, amire feltétlenül szükségünk van, és mi az, ami megtanítható, átadható a felvételt követően. Ha optimális a hirdetésünk, a jelentkezőink is azok lesznek” – hangsúlyozza interjúalanyunk.

3. Gondolkodjunk a potenciális munkavállaló fejével

Ha már pontosan tudjuk, kit keresünk, könnyen összeállíthatjuk a neki szóló álláshirdetést, mégpedig a következő szempontok mentén:


Hogyan találhat ránk?

Az álláshirdetésekben nem ritkán túl általános a pozíció megnevezése, ahogy arra is akad példa, hogy a munkakör neve nem is fedi le a tényleges feladatokat. Törekedjünk rá, hogy minél pontosabb és találóbb legyen a meghirdetett feladatkör neve, lehetőleg olyan kulcsszavakat használjunk, amelyekre a korábban meghatározott optimális munkavállalónk jó eséllyel rákeres az állások között böngészve.

Honnan tudja majd, hogy ez az állás neki szól?

A feladatokat és az elvárásokat egyaránt ajánlott úgy megfogalmaznunk, hogy a potenciális pályázó azt érezze, ez a munkakör éppen neki való. Ahogy korábban is írtuk, ne essünk túlzásokba a követelményeket illetően, a mindennapi teendőket pedig tegyük vonzóvá, de ne színezzük ki a valóságot.

Mitől válik vonzóvá számára az ajánlat?

Fontoljuk meg, melyek a célközönségünk számára legfontosabb információk: ezeket mindenképp foglaljuk bele a hirdetésbe. A feladatok és elvárások mellett mindig szerepeltessük a cég által kínált lehetőségeket is, ugyanis ez jelentheti azt a döntési pontot, ami után aztán a jelölt elküldi nekünk a jelentkezését.

Nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, a bér számszerű vagy intervallumos feltüntetése jelentősen növeli az álláshirdetések hatékonyságát, azonban a munkavállalókat nem csak ez győzheti meg! Az esetleges béren kívüli juttatások, a munkavégzés feltételeivel kapcsolatos tudnivalók, a home office, a csapat, a közösségi programok, vagy a fejlődés támogatása éppúgy motiváló lehet – vegyük számba, mit tudunk adni, mitől vagyunk egyediek, és mutassuk is meg. (A hogyanról hamarosan bővebben is írni fogunk!)


4. Amin a hirdetés sikere múlhat: egyensúly és korrektség

Ahogy a fentiekből jól látszik, nem elegendő csupán a munkakör leírására, a várható feladatokra és az elengedhetetlen feltételekre koncentrálnunk a hirdetésben, ugyanolyan terjedelemben ajánlott kifejtenünk azt is, hogy mit nyer a munkavállaló, ha minket választ.

Az információk tekintetében tartsunk egyensúlyt, viszont kizárólag arról beszéljünk a hirdetésben, amit tartani is tudunk. Minél konkrétabbak és korrektebbek vagyunk, annál inkább számíthatunk arra, hogy a jelentkezőink is az elvárásainknak megfelelőek lesznek” – vallja Fruzsina.

És van még egy pont a szakember szerint, amire ajánlott figyelmet szánnunk: a céginformációs rész. „Ezt a néhány mondatot úgy írjuk meg, hogy a lehetséges jelöltek betekintést nyerjenek, hol is fognak dolgozni. Fogalmazzunk röviden, frappánsan, hogy az érdeklődőnek legyen kedve utána nézni a cégnek. Tovább erősíthetjük benne ezt a szándékot, ha láttatjuk, hogy egy stabil vállalatról van szó, amely biztos munkahelyet és hosszútávú lehetőséget kínál – mindez ugyanis különösen fontossá vált a munkavállalóknak az elmúlt időszakban.

5. Vessük be az adu ászt

Hogy milyen módon kommunikálunk a hirdetésben, az sokkal többet nyom a latban, mint azt elsőre gondolnánk!

Részesítsük előnyben a lényegretörő, ugyanakkor közvetlen hangvételű megfogalmazást, és bátran térjünk el a megszokottól. Használjuk a célcsoport nyelvezetét, akár tegeződhetünk is, ez ugyanis fontos üzeneteket hordoz a jelöltek számára. Ha úgy érzik, egy nyitott szellemiségű céghez csatlakozhatnak, sokkal nagyobb lelkesedéssel jelentkeznek az állásra. Míg a multik gyakran nem térhetnek el a céges előírásoktól a hirdetésekben, addig a kis-és középvállalatok bátran kísérletezhetnek az egyedi stílussal, minden tekintetben a saját képükre formálhatják az ajánlatokat – érdemes tehát élni ezzel a kiváltsággal” – összegezi a tanácsadó.

Készítette: Istók Nikoletta

Ne felejtsd el megosztani a cikket!

X

Töltse le
Employer Branding útmutatónkat!

Adja meg az adatait a letöltéshez

Érdekel