Employer Branding

3. A vállalkozás személyisége, értékei és filozófiája

arrow-down
arrow-down

A vállalkozás személyisége

A brand personality lényegében azt takarja, hogyan látják vállalatunkat a külső szemlélők – avagy mit mutatunk magunkból.


Jófej cégnek vagy hideg professzionalizmussal dolgozó cégnek látnak? Olyannak, ahol laza a rendszer és  mindenki saját képességeinek megfelelően  dolgozik a közös ügyért – vagy olyan vállalatnak, ahol a szervezettség mindenek

előtt való?

Mit tükrözzön munkáltatói márkánk? Jófej cég legyünk, vagy a hideg professzionalizmus jellemezzen? Nincs rossz választás! A kérdés az, hogy melyik vonzza azokat az embereket, akikre szükségünk van. 

Természetes, hogy valótlant ebben az esetben sem állíthatunk: a cégről egy pillanat alatt kiderül, ha egészen más filozófiát követ, mint amit kifelé mutat. Ha csalódást okozunk a hozzánk érkezőknek, egy idő után nem lesznek elegen.

Ajánljuk figyelmébe a HR Feed-en: Céges policy vs. munkavállalói igények

A kérdés, amit fel kell tennünk: hogyan írnánk le a vállalatot, és hogyan írnák le a dolgozók? Ha azoknak a szemével láttatjuk a céget, akik a legszemélyesebb tapasztalatokról bírnak róla, azzal nem csak hitelességet nyerünk. 


Előnye az is, hogy olyan emberek érdeklődnek majd nálunk, akik nagy valószínűséggel jobban illenek a csapatba, könnyen megtalálják a közös hangnemet a munkatársakkal, és jobban érzik majd magukat a munkakörükben, hiszen eleve egy nekik szimpatikus vállalathoz érkeznek.


A vállalat személyiségének 5 dimenziója. Forrás: Superskill.com

A vállalkozás értékei és filozófiája

Az elsődleges kérdés nem az, hogy mi a cég filozófiája és milyen értékekben hisz. A kérdés az, hogy mit gondolnak az alkalmazottak, ők milyen értékeket tartanak fontosnak – és a cég mennyire támogatja ezt, mennyire összehangolt a vállalat és alkalmazottainak filozófiája.


Az, hogy hogyan áll egyes kérdésekhez a cég, a kommunikációból ki kell, hogy derüljön. A társadalmi felelősségvállalás, a jótékonyság  és a hasonló akciók megmutatják azt, hogy mit támogat a cég, ez azonban semmit nem mond el arról, hogy a dolgozók is ugyanígy gondolják-e. A kommunikációba, a vállalati brand építésébe tehát ezt is be kell építeni.


A folyamat alapja, hogy megismerjük saját alkalmazottainkat. Tudjuk-e azt, hogy hogyan viszonyulnak a céges   filozófiához? Hogy ők maguk jótékonykodnak-e, és ha igen, milyen célból? Mire áldoznak idejükből, pénzükből szívesen?

Mi értelme ennek?

Ahhoz, hogy egy csapat része legyen valaki, nem csak a munkamódszereknek kell egyeznie, az sem árt, ha hasonló felfogással bírnak.


Ha tehát a cégfilozófia és az alkalmazottak által vallott értékek egymáshoz közel állnak és a vállalat aktívan figyel arra, hogy közelítse a kettőt, egy újabb dimenzióban teremtünk olyan munkahelyet, ahol pozitív élmény dolgozni.


Természetesen nem kell a már létező vállalati filozófiát gyökerestül átalakítani, az  értékeket  lecserélni. A kulcs az, hogy éreztessük, fontos az ott dolgozók értékrendje.

  • Ez pedig vonzó és a szűrésben is segít egyszerre. Akik hasonló érté- keket vallanak, és így a csapatba is könnyebben illeszkednek, szívesebben jelentkeznek a céghez.
  • Akik nagyon eltérő értékrenddel bírnak – ami akár munkahelyi konfliktusokhoz is vezethet – kisebb valószínűséggel érdeklődnek.

Az Employer Branding Útmutató korábbi fejezetei:


Az útmutató mellé 50% kedvezményt is adunk az Optimum hirdetési termékünkből.

Az Optimum hirdetés csomaggal a legköltséghatékonyabb módon tud megfelelő munkaerőt találni.

Kattintson a lenti gombra az 50% kedvezményért:

© 2018 Profession.hu - Minden jog fenntartva