Employer Branding

1. Mi az az employer branding?

arrow-down
arrow-down

Munkáltatói márkája, arculata, vagyis employer brandje minden cégnek van. Ez határozza meg, hogy milyen dolgozók jelentkeznek egy állásajánlatra, hogy milyen szakképzettségű embereket képes a cég megszerezni és megtartani.


A kérdés csak az, hogy brandjét a cég tudatosan építi-e.


Egy jól működő munkáltatói brand azt mutatja a munkaerőpiac szereplői felé, hogy egy olyan cégről van szó, amelynél jó dolgozni. Nem egyszerűen azt, hogy magas a fizetés, hanem azt is, hogy összességében jó hatással van egy alkalmazott életminőségére, ha az adott cégnél dolgozhat.


Egy tudatosan felépített és gondosan ápolt munkáltatói márka úgy vonzza a jó szakembereket, akár a gravitáció.

A magyar munkaerőpiacot   kettősség jellemzi: rengetegen keresnek ugyan munkát, ám a szakemberekből hiány mutatkozik, és még a magas fizetést, biztos egzisztenciát garantáló vállalatok sem képesek mindig fel- tölteni soraikat jól képzett munkatársakkal.

Míg más, branding terén gyengébb cégeknek gondot okozhat a megfelelő tapasztalattal, felkészültséggel és képzettséggel bíró emberek meg- szerzése, egy erős employer branddel bírónál akkor is érdeklődnek a kiváló jelöltek, ha éppen nem keres aktívan munkaerőt.

A jól felépített márka a szűrésben is segít: eleve olyan embereket vonz a céghez, akik jó eséllyel meg is felelnek a feltételeknek, a csak szerencsét próbálókat pedig eltántorítja.

A brand felépítése nem könnyű munka.

Épp olyan keményen kell dolgozni a munkavállalók felé mutatott céges arculat kialakításán, mint az értékesítés vagy a marketing esetében – sőt, annak tudatában kell végezni, hogy utóbbiak is részei márkánknak.

A brand kiépítésekor figyelnünk kell rá, hogy ne csak egy üres burok épüljön fel, az ígéretek mögött valódi tartalom is álljon. Hogy a céges kommunikáció egységes legyen, hogy ne merüljenek fel szervezeti problémák, de a társadalmi felelősségvállalást is ide kell számolni.


Komplex  feladatról  van  szó,  de  olyanról,  amely  megszilárdíthatja  a  cég helyzetét és garantálhatja hatékony működését hosszú távon is.


A munkáltatói márka piramisa

Végül következik a márkaígéret: az  alsóbb szintek nélkül a puszta ígéretek nem sokat jelentenének, ezeket felhasználva azonban olyat nyújthatunk a munkaerőpiacon aktív és számunkra értékes  szakembereknek, aminek valóságtartalmában senki sem kételkedhet, és amely magától is vonzza a minőségi munkaerőt, a tehetséget.

Az útmutató mellé 50% kedvezményt is adunk az Optimum hirdetési termékünkből.

Az Optimum hirdetés csomaggal a legköltséghatékonyabb módon tud megfelelő munkaerőt találni.

Kattintson a lenti gombra az 50% kedvezményért:

© 2018 Profession.hu - Minden jog fenntartva