Employer Branding

2. A márkaígéret

arrow-down
arrow-down

A márkaígéretről bővebben

A márkaígéret, vagyis a brand  promise az, amitől a szakemberek úgy érzik majd, hogy a vállalatunknál szeretnének dolgozni. A hibás ígéret egyik jele az lehet, ha a HR osztály alig tud lépést tartani a fluktuációval, ha a megüresedő pozíciókban újra és újra pótolni kell az embereket.

Akkor fordulhat ez elő, ha a vállalat ígérete nem hiteles: ígér ugyan valamit, de egészen mást nyújt.


Nem szó szerinti ígéretről beszélünk: egyáltalán nem csak az számít, hogy mit mondunk, tetteinknek sokkal nagyobb hatással vannak arra, hogyan alakul ki végül a brand promise.

Forrás: RMAgency

Ajánljuk figyelmébe a HR Feed-en: Így nyerd el a legjobb jelöltet!

Mi befolyásolja a márkaígéretet?

Hitelesség

Ígéretek garmadájával találkozhatunk már az álláshirdetésekben is, ahol versenyképes  fizetéssel, fiatal és innovatív csapattal, kreatív munkavégzéssel vagy hasonlóval csalogatják a jelentkezőket.


Az ígéret azonban a vállalat belső folyamatain alapszik, ugyanis hitelesnek kell lennie.

Fontos, hogy a munkavállalóinknak tett ígéreteink minden esetben megfeleljenek a valóságnak! Például, ha kreatív munkavégzést ígérünk, de valójában adatrögzítői munkát adunk a felvett embereknek, az nem egy hiteles ígéret - ennél fogva árt munkáltató márkánknak.

Akik első ígéretünknek hittek és hozzánk jöttek dolgozni, gyorsan rájönnek majd erre, és elhagynak minket. A nagy fluktuációból, a vállalat korábbi alkalmazottainak élményeiből pedig gyorsan nyilvánvaló lesz mindenki számára, hogy a márkaígéretünk egyszerűen lufi.

Oda a hitelesség, így pedig oda a remény is, hogy olyan szakembereket szerezzünk meg, akik a szakma legjavát képviselik – hiszen nem fognak megbízni bennünk.

A munka, mint élmény

Az ígéret lényegében élmény vagy tapasztalat, méghozzá pozitív és olyan, amelyet újra és újra átélhet az, aki a vállalkozásnál dolgozik.


Egy tudatosan építkező brand nem egyszerűen azt ígéri, hogy magas fizetést fog adni, mert a kutatások szerint ez nem motiválja hatékonyan az embereket.


Aki munkát keres, sokkal inkább szeretne egy jó munkahelyen dolgozni, mint sokat keresni. Ezek persze relatív fogalmak – a magas kereset valakinek jelenthet 150, másnak 600 ezer forintot, s így a jó munkahely fogalma is képlékeny.


A vállalatnak fel kell tehát mérnie, hogyan érzik magukat a dolgozói: meg vannak-e elégedve munkájukkal, környezetükkel, a bánásmóddal és így tovább.


Ha nem, mit kell tenni ahhoz, hogy pozitívan viszonyuljanak a munkahelyhez? Az ígéret az, amivel kiállunk a munkakeresők elé: felmutatunk nekik egy jövőképet, amelyben ők boldogok, szeretik a munkájukat, amelyben az, hogy a mi vállalatunknál dolgoznak, érdemi pozitív hatással van az életükre.

A jó szakemberek általában – ha a pénzügyektől eltekintünk – olyan munkahelyet keresnek, ahol:

  • kreatív munkát végezhetnek
  • érdekes ügyfelekkel működhetnek együtt
  • szimpatikus emberekkel dolgozhatnak
  • értékelik a munkájukat
  • megfelelően kommunikálnak velük a vállalaton belül

és így tovább. Ez adja a motivációt, és ez teszi hitelessé az ígéretet.

Innen fogja tudni az álláskereső, hogy a vállalat nem csak a nyolcvankettedik a sorban, mikor rugalmas munkavégzést vagy olyan szakmai kihívásokat ígér, amelyekben a dolgozó kiélheti magát, hanem nagyon is komolyan gondolja mindezt.

Őszinteség és a részletek

A mára elhasznált frázisok, mint a „fiatalos, innovatív csapat” már senkit nem mozgatnak meg. Ezek szinte kötelező elemei egy álláshirdetésnek, nem növelik annak értékét.


A cél az, hogy a brand meg is különböztesse magát a versenytársaktól.


Ha a fenti mondat helyett például konkrétumokat írunk a csapatról, kiemelünk releváns részleteket, amelyek emelhetik az ajánlat értékét, hatékony lehet. (Például: „Váci úti, világos, zölden berendezett irodánkban öt fiatal mérnök várja új kollégáját.”)

Az Employer Branding Útmutató korábbi fejezetei:


Az útmutató mellé 50% kedvezményt is adunk az Optimum hirdetési termékünkből.

Az Optimum hirdetés csomaggal a legköltséghatékonyabb módon tud megfelelő munkaerőt találni.

Kattintson a lenti gombra az 50% kedvezményért:

© 2018 Profession.hu - Minden jog fenntartva