Employer Branding

6. Kihívások a Munkáltatói Brandépítésben

arrow-down
arrow-down

Ha nincs kommunikáció, semmi nincs

A jól célzott, megfelelő tartalmú és stílusú kommunikáció kulcsfontosságú az employer brand megszilárdításához. De nem csak kifelé kell a cégnek kommunikálnia: a belső párbeszédet is tökélyre kell fejleszteni.


A vállalat dolgozóit be kell vonni, elkötelezetté kell tenni a cég irányába és ezzel egy időben a tudtukra kell adni, hogy mit akarunk elérni. Biztosítanunk kell, hogy a brandépítésből minden egyes alkalmazott kiveszi a részét.

Ajánljuk figyelmébe a HR Feed-en: 7 ok, ami miatt szükséged van employer brandingre

Hitelesség

Egy cég nem játszhatja meg magát – sokáig semmiképpen. Nem csak azért, mert rengeteg ember személyes múltbéli tapasztalatai cáfolhatják a hamis állításokat: a jelentkezők is szinte azonnal szembesülnek vele, ha nem azt adjuk nekik, amit brandünk ígér.


Ez pedig oda vezet, hogy versenytársaink javára veszítjük el a tehetséget.

Accounting Analysis Business Statistics Discussion Occupation Project Concept

Kinél a kontroll?

A hangját ma bárki hallathatja, és egy vállalat sem remélheti, hogy felügyelheti az erre használt felületeket. A közösségi média ugyanakkor arra is jó lehetőséget ad, hogy népszerűsítsük a brandet: egy csapat, amely márkanagykövetként megerősíti azt, ezerszer hatásosabb lehet bármilyen hivatalos állásfoglalásnál, reklámnál vagy álláshirdetésnél.

A jól kivitelezett employer branding egyik sarkköve, hogy értő módon, átgondoltan és folyamatosan kövessük, értékeljük és irányítsuk a branddel kapcsolatos diskurzust, a lehető legtöbb csatornán.

Vállalati kultúra

Egy munkáltatói brand nem egyszerűen arculat, nem elég logót váltani és PR- cikkeket kiadni, hogy változtassunk a rólunk kialakult képen.


A munkatársaknak meg kell élnie azt, amit fel akarunk építeni, és mindenkinek, aki nálunk dolgozik, ösztönösen erősítenie kell ezt a képet. A belső építkezésben tehát komoly munkára lesz szükség.

Kemény munka

A márka felépítéséhez egy komoly, elhivatott csapatra lesz szükség, hiszen rengeteg munkát követel meg. Nem olyasmi ez, amit egyéb munkái mellett végezhet a HR-osztály és a marketing, dedikált emberekre lesz szükség, akik azzal foglalkoznak, hogy ápolják és építsék a brandet.

Hol beszélnek rólunk?

Kiváló hazai példa a Munkatarsaim.hu, ahol az egyes cégek dolgozói szabadon kifejthetik a véleményüket, értékelhetik az egyes cégeket, akár a vendéglátóhelyeket a Yelpen. Ha egy ilyen felületen „lepontozzák” a céget, ha olyan vélemények jelennek meg, amelyekből kitűnik, hogy nem pozitív élmény ott dolgozni, ez már önmagában megtorpedózhatja a márkaépítési kísérletet.

Az útmutató mellé 50% kedvezményt is adunk az Optimum hirdetési termékünkből.

Az Optimum hirdetés csomaggal a legköltséghatékonyabb módon tud megfelelő munkaerőt találni.

Kattintson a lenti gombra az 50% kedvezményért:

© 2018 Profession.hu - Minden jog fenntartva