Employer Branding

7. Hasznos Tippek az Építkezéshez

arrow-down
arrow-down

Az alapok

1. A beszédnél hangosabb a tett

Mielőtt bármit ígérgetni vagy kommunikálni kezd a vállalat, bizonyítékokkal kell megerősítenie a képet, amelyet mutatni akar. A piramis nem véletlenül alapul a kézzelfogható, megtapasztalható tényezőkön: akármit ígérünk is, ha nincsen mögötte valódi tartalom, nincsen hiteles brand sem.

2. Ne hangzatosan, őszintén adjuk el!

Ha a brand kommunikációja eleve reklámszagú, az önmagában kétséget ébreszt sokakban. Ha már kiépítettük a belső kommunikációt, megvannak a szükséges programok és értékek, mutassuk be azokat részleteiben. Mutassuk be embereinket, tevékenységeinket és értékeinket anélkül, hogy fellengzős öndicséretbe fulladna a kommunikáció.

3. Töltsük fel a brandet élettel!

Használjunk változatos csatornákat és tartalmakat: a céges weboldalon videókat helyezhetünk el, blogot vezethetünk, a közösségi médiában aktívan kommunikálhatunk a rólunk és hozzánk szólókkal. 

 Egy ügyes brand él minden lehetséges csatornával, és javára fordítja a modern kommunikációt, ezzel erősítve munkáltatói brandjét. Fontos, hogy employer brand-ünk promóciója során mind az on- és offline csatornákat használjuk ki!

4. Használjuk a tartalmakat a toborzásban is

Csak akkor van értelme a munkáltatói brand létrehozásának, ha azt felhasználjuk a tehetségvadászatban is. Célozzuk meg a munkaerőt épp úgy, ahogy a marketingben a vásárlókat, és mutassuk meg nekik, hogy mi vagyunk számukra a tökéletes választás. 


Érjük el, hogy ők keressenek minket, hogy vágyjanak arra, hogy a vállalatnál dolgozzanak.

5. A kommunikáció legyen kétirányú

Figyeljük, mit mondanak nekünk és mit kérdeznek tőlünk: mindig válaszoljunk, adjuk meg a szükséges információkat, a visszajelzéseket pedig dolgozzuk fel és fontoljuk meg.


Aktívan alakítsuk stratégiánkat aszerint, hogy hogyan lát minket éppen a célközönség.

Brandépítés a neten

A legjobb lehetőség a brandépítésre ma az interneten kínálkozik, hiszen a legtöbben ma már itt keresnek állást és információkat egyaránt, és itt is érthetjük el a legtöbb embert.


Mire van szüksége a cégnek, ha online employer brandingbe kezdene?


  • Bemutatkozó weboldal: cikkek, videók és más tartalmak, amelyek bemutatják a céget, landing oldalakkal, ahol az érdeklődők felvehetik a kapcsolatot. A weboldalon helyet kaphatnak:
  • A sajtóban megjelent cikkek, a cég említései o A vállalati kultúrát bemutató, az életérzést
  • közvetítő multimédiás tartalmak
  • Karrierlehetőségek, aktuálisan nyitott pozíciók
  • Képzési lehetőségek, belső programok
  • Sikertörténetek, testimonialok
  • Információk a juttatásokról, ösztönzőrendszerről
  • Közösségi oldal: hasznos csatorna a kétirányú kommunikációra, visszajelzések fogadására és a tartalmak terjesztésére is.
  • Hírlevél: biztosítja a folyamatos kommunikációt, hogy a cég aktívan beszélhessen követőivel és releváns ajánlatokat küldhessen.

Honnan tudjuk, hogy működik?

A munkáltatói márka építésének megtérülését is mérnünk kell valahogyan – jó mérőszámokra van szükség, hogy a stratégia sikerességét fel tudjuk mérni.


A kulcs teljesítménymutatók közé tartozhatnak az alábbi szempontok:


  • A jelentkezők száma
  • A jelentkezők képzettsége és tapasztalata
  • A pozíciók betöltéséhez szükséges idő
  • A felajánlott állások elfogadásának aránya
  • A fluktuáció, megüresedő állások
  • Az exit interjúk
  • Felmérések arról, hogyan látják kívülről a brandet
  • Belső felmérés, hogyan látják a dolgozók a brandet
  • A toborzásra fordított költségek

A legjobb mérőszám mégis egyszerűen az, hogy olyan munkaerő áramlik hozzánk, amely elvárásainknak megfelel, amilyet magunk is keresnénk, és képesek vagyunk azt meg is tartani.


Bármely szintje hiányzik is a fent vázolt márkapiramisnak, erre kevés esélyünk van: az építkezés kemény munkát kíván meg a cégen belül és kívül is, jutalma azonban egy olyan csapat, amely a legnagyobb eséllyel viszi sikerre a vállalatot.

Az útmutató mellé 50% kedvezményt is adunk az Optimum hirdetési termékünkből.

Az Optimum hirdetés csomaggal a legköltséghatékonyabb módon tud megfelelő munkaerőt találni.

Kattintson a lenti gombra az 50% kedvezményért:

© 2018 Profession.hu - Minden jog fenntartva