Employer Branding

5. Bizonyítékok és Adatok

arrow-down
arrow-down

Az utolsó tényező az ígéretek valóra váltásához kötődik

Egészen idáig arról beszéltünk, mivel kecsegtet a vállalat olyasvalakit, akinek a szakértelmére szüksége van. Hogyan építi fel magát egy olyan branddé, amely vonzó a munkaerőpiacon.


A  vállalati  kommunikációnak  része  kell  legyen  mindaz, ami bizonyítja, hogy valóban képesek vagyunk mindezt biztosítani. Hogy valóban jó környezetben dolgozhatnak, hogy személyre szabottan motiváljuk őket, hogy tekintettel vagyunk az általuk vallott értékekre és így tovább.

Ajánljuk figyelmébe a HR Feed-en: Fontos, hogy mit gondol a külvilág a cégről?

Azt kell megmutatnunk, ami valóban létező gyakorlat. Ilyen lehet:


  • maga a munkahely
  • a rugalmas munkaidő bevett gyakorlatként
  • az előmeneteli lehetőségek
  • az ösztönzőrendszer
  • a belső továbbképzések
  • a múltbéli társadalmi felelősségvállalások

Ezek a bizonyítékok azok, amelyek meggyőzik a cég iránt érdeklődőket, hogy nem csak üres ígéretekkel és állításokkal halmozzuk el őket, miközben az elégedetlenül távozó alkalmazottakat próbáljuk pótolni.

A legjobb hirdetőtáblák a kollegák: azok az alkalmazottak, akik hosszú évek óta lojálisak a céghez, fel tudnak mutatni megvalósult célokat, maguk is élő bizonyítéknak számítanak.

A vállalati kommunikációnak tehát az ilyen sikertörténetek, a kézzelfogható, megvalósult eredmények bemutatása szerves része kell legyen, méghozzá olyan módon, hogy ez ne hasson dicsekvésnek vagy művinek.

Az adat az alapja mindennek

Ahogyan a marketingben, a munkaerőpiacon is az adatok adják egy sikeres branding kampány alapját.


Egy sor kérdésre számszerű választ kell ahhoz találnunk, hogy brandünket és szervezetünket úgy alakítsuk át, hogy egy vonzó márkát teremtsünk a szakemberek dolgozók számára.


Ha a legjobbakat akarjuk, pontosan értenünk kell, hogy mire vágynak, mik a céljaik, milyen értékeket vallanak.


Ugyanúgy, mintha vásárlóinkat céloznánk, meg kell határozzuk a célközönségüket, körülhatárolva a célpiacot.


Ezt követően pedig alapos piackutatásra lesz szükségünk. Tudnunk kell például, hogy

  • pontosan milyen szempontok alapján választanak munkahelyet,
  • jelenleg milyen vállalatokat (akár konkurenseket) részesítenek előnyben,
  • hogy mekkora ráhatással változtatnának fókuszukon,
  • hogy miben tér el az ideális jelöltektől az a réteg, amelyet jelenleg vonzunk.

Belső kutatásra éppen így szükségünk lesz, hiszen csakis akkor építhetjük fel sikeresen a külvilág felé mutatott brandet, ha az belül nem üres, ha a valóságon alapszik.

Kíváncsiak vagyunk továbbá arra, hogy a jelenlegi alkalmazottak:

  • mennyire elégedettek munkahelyükkel,
  • min változtatnának,
  • mennyire érzik magukat motiváltnak,
  • mennyire érzik magukat fontosnak a gépezetben,
  • mennyire vannak megelégedve a fizetésekkel, jutalmakkal, ösztönzőkkel,
  • mennyire hatékonyan dolgoznak együtt kollégáikkal,
  • milyennek látják a vállalat márkáját.

Rengeteg kérdésünk lehet, amelyekre viszont számszerűsített  válaszokat kaphatunk. Ezek alapján pedig kidolgozhatóak a szükséges kampányok, átalakítások, átszervezések.

Az útmutató mellé 50% kedvezményt is adunk az Optimum hirdetési termékünkből.

Az Optimum hirdetés csomaggal a legköltséghatékonyabb módon tud megfelelő munkaerőt találni.

Kattintson a lenti gombra az 50% kedvezményért:

© 2018 Profession.hu - Minden jog fenntartva