Gyakorlati útmutató toborzáshoz

7. A profi előszűrés

arrow-down
arrow-down

A profi elszűrés jellemzői és funkciói

Az előszűrés egyetlen funkciója, hogy a toborzónak minél kevesebb jelentkezővel kelljen személyesen beszélnie.

Ez egyszerűen hatékonysági mutató: minél több nyilvánvalóan alkalmatlan embert vagyunk képesek kiszűni, annál gyorsabb lesz a folyamat.


A gyorsaságra nem véletlenül fektetünk ekkora hangsúlyt: egy adott meghirdetett pozíció nyilván fontos a cég számára, a toborzó feladata ebből a szempontból két tényezőre szűkül:


  • A legjobb jelentkezőt adja át, hogy a szükséges munka jól legyen elvégezve.
  • A lehető leggyorsabban, hogy a szükséges munka minél hamarabb el legyen végezve.

E kettő kritérium, mint arról már hosszan írtunk, sajnos jellemzően egymás ellen dolgozik.

Ajánljuk figyelmébe a HR Feed-en: Így toborozz hatékonyan!

Az előválogatásban számos szempont szerepet játszhat, mint például:


  • Alapvető kritériumok (a meghatározott ideális prifil alapján)
  • Hiányosságok (pl. hosszabb ideig nem dolgozott)
  • Nyelvhasználat, helyesírás (az igényesség mércéje)

Az utolsó lépések

Jó esetben az automatikus válogatásnak hála (vagy éppen azért, mert olyan követelményeket határoztunk meg, amelyeknek csak kevesen felelnek meg) ekkora csak néhány tucat jelentkező marad. Őket viszonylag gyorsan értékelhetjük, és pontosan ezért itt nem szabad elsietni ezt a folyamatot.


Az előszűrés része az is, hogy a legígéretesebbnek mutatkozó jelöltek megjelölt korábbi munkahelyeink a kapcsolattartóival röviden beszélünk, illetve az is, hogy a jelöltek közösségimédia-profiljait ellenőrizzük.


Ez utóbbi gyakorlatot természetesen sokan nem vélik etikusnak – az Európai Unióban például a közeljövőben a munkáltatónak valószínűleg kötelező lesz majd ezt az ellenőrzést jeleznie a jelentkező felé. Emellett egy hatékony szűrési technikáról beszélhetünk, hiszen a nyilvános profilokból kiderülhet, ha a múltban például valaki negatívan nyilatkozott az adott cégről.

Hogy mennyire érdemes alapos munkát végezni, ez utóbbi példa s remekül mutatja. A jó toborzó képes például megkülönböztetni az egyszerű szitkozódást a konstruktívnak is tekinthető kritikától.

Az útmutató mellé 50% kedvezményt is adunk az Optimum hirdetési termékünkből.

Az Optimum hirdetés csomaggal a legköltséghatékonyabb módon tud megfelelő munkaerőt találni.

Kattintson a lenti gombra az 50% kedvezményért:

© 2018 Profession.hu - Minden jog fenntartva