Operation Manager - English and German Speaking

Your tasks

  • Continuous analysis and optimization for the internal process in terms of quality, cost, output, productivity, etc
  • Ensuring 24/7 Network, Infrastructure & Services Monitoring and Alarm Handling and 1st & 2 nd Level Fault Resolution
  • Onboarding of new services and infrastructure in 24/7 Operation
  • periodically Reporting (KPIs) 
  • Supports service level and escalation management for international customers
  • General support and reporting to the internal Service Delivery Manager
  • Customer care and support of existing customer about performance and quality
  • Plans, controls and assumes responsibility for the timely / qualitative provision of the scope of services
  • responsible for technical / operational concepts
  • Plans and develops methods to increase efficiency in coordination with the SDM and implements them responsibly
  • Responsible for application and platform operation
  • coordination role and End-2-End handling for incident-, problem-, change- (incl. service) and capacitymanagement 
  • Responsible for continuous improvement

Amit kínálunk

  • Új kollégáinkra első munkanapjuktól kezdve teljes körű munkahelyi élet-és balesetbiztosítást kötünk
  • Akár az első munkanapon igényelhető az AYCM kártya, amely ingyenesen, havi 8 alkalommal biztosít munkavállalóink számára sportolási lehetőséget
  • A próbaidő után új belépőink jogosultak a Cafeteriára, melynek éves keretösszege bruttó 270 000 Ft (ennek éves keretösszege 3 és 5 év után növekszik)
  • A fentieken kívül, pozíciótól függően éves/negyedéves jutalom kerül kifizetésre, továbbá kollégáink projektteljesítési bónuszokban is részesülhetnek
  • Cégünk nagy hangsúlyt fektet a fejlődésre, így minden kollégánknak lehetősége nyílik arra, hogy a legkülönbözőbb tréningeken és képzéseken vegyen részt (vezetői képzések, hard- és soft skill tréningek, nyelvi képzések)
  • Szívesen látjuk minden kollégánkat a vállalati, ágazati és csoportszintű rendezvényeinken (csapatépítők, workshopok, ITSH pub, évzáró karácsonyi rendezvény)

If you have…

  • At least 3 year of Operation Manager experience
  • Knowledge/Experience with Cloud operation and technologies (preferred)
  • Good knowledge of IT Service Management Tools (SM9, CMDB, …)
  • ITIL Foundation certificate, and/or equivalent work experience
  • Experience in optimizing operational processes
  • local, near- and offshore Team-management experience
  • Structured and reliable task execution
  • German and English language knowledge
  • Knowledge as Service Delivery Manager (preferred)
  • Project management experience (preferred)

Softskills:

  • Good communication skills
  • Analytic way of thinking
  • Proactive problem-solving ability
  • Ability to handle high workload
  • Ability to withstand stress
  • A high level of responsibility and accountability to customers

Sector(s):

  • IT Operation, Telecommunication
  • IT Support, Helpdesk
  • Project Management

Experience required:

  • 3-5 years professional experience

Required Qualification:

  • College degree

Required language level:

All of these are:

  • English (intermediate / communication)
  • German (intermediate / communication)

Employment type:

  • Full time

Job location:

Debrecen