Linux System Administrator (Debrecen)

Your tasks

  • This person is responsible for maintaining the operational status of Linux OS-based servers and appliances and will work closely with other members of the IT Operations department.
  • The duties of this position are to provide broad spectrum Linux support to complex enterprise solutions:
  • Under general supervision, performs installations and upgrades, conducts day-to-day operational maintenance and provides support for various Linux servers.
  • Investigating and responding to alerts generated by the various monitoring systems.
  • Evaluating and implementing potential new tools and technologies.
  • Mentor and direct junior staff in the course of daily assignments to promote a collaborative learning environment.

If you have…

  • Candidate is required to have analysis and decision-making skills.
  • B1 level English language
  • Strong commitment to process, and understanding of security, change and configuration management principles.
  • Required to work both independently and collaboratively to address incidents, problems.
  • Participate in after-hours weekly shifts that respond to business emergency requests (on-call rotation).

 

Advantages

  • Experience with Enterprise Linux / Unix System Administration
  • Code-, scripting experiences
  • German language

 

Personality

  • Keen to learn
  • Team spirit even in a virtual team

What we can offer you in return?

  • Új kollégáinkra első munkanapjuktól kezdve teljes körű munkahelyi élet-és balesetbiztosítást kötünk
  • Akár az első munkanapon igényelhető az AYCM kártya, amely ingyenesen, havi 8 alkalommal biztosít munkavállalóink számára sportolási lehetőséget
  • A próbaidő után új belépőink jogosultak a Cafeteriára, melynek éves keretösszege bruttó 270 000 Ft (ennek éves keretösszege 3 és 5 év után növekszik)
  • A fentieken kívül, pozíciótól függően éves/negyedéves jutalom kerül kifizetésre, továbbá kollégáink projektteljesítési bónuszokban is részesülhetnek
  • Cégünk nagy hangsúlyt fektet a fejlődésre, így minden kollégánknak lehetősége nyílik arra, hogy a legkülönbözőbb tréningeken és képzéseken vegyen részt (vezetői képzések, hard- és soft skill tréningek, nyelvi képzések)
  • Szívesen látjuk minden kollégánkat a vállalati, ágazati és csoportszintű rendezvényeinken (csapatépítők, workshopok, ITSH pub, évzáró karácsonyi rendezvény)

Sector(s):

  • IT Operation, Telecommunication
  • System operator, Maintenance Staff
  • IT Administrator
  • Business Supporting Centres
  • IT Support

Experience required:

  • professional experience is not required

Required Qualification:

  • High school degree

Required language level:

  • English (intermediate / communication)

Employment type:

  • Full time

Job location:

Debrecen

How to apply/ contact information:

You can apply with the  „Jelentkezem button” underneath.