International Senior FC Business Partner

Your tasks

  • Provides an accurate and timely picture of the financial situation compared to the different targets for current and future periods;
  • Is capable to advice, but also challenge operational management and their respective stakeholders;
  • Is accountable for the data quality and compliance with group policies;
  • Build and evaluate Portfolio Unit forecasts end to end, for all relevant KPI’s (from Order Entry to EBIT Contribution). Analyse and explains variances versus targets;
  • Ensure that tasks related to month / year end closing are properly performed in time and according to group policies;
  • Assesses risk and opportunities, supports management to take corrective actions, and makes proactive recommendations on business improvement;
  • Performs financial and business analysis either on project or on operational and strategic matters;
  • Ensures corporate finance procedures and tools are implemented / used accordingly;
  • Ensures effective cooperation with internal counterparts in the departments of the company and within its others Finance functions;
  • Ensure International Modus Operandi adherence with global Portfolio Unit

Requirements:

  • Strong experience in Finance&Controlling as Business Partner to a Business unit or Functional Area;
  • Bachelor degree in Business Management, Economy or Accounting Science. Desirable MSc (Masters Degree) in Business Administration;
  • Fluent English is mandatory; German of advantage, but not a must.
  • Demonstrate ability to interact, challenge different scenarios and communicate appropriately with local and global Management layers;
  • Able to build trusting relationship with both local and global counterparts;
  • Tackle missions with high engagement with commitment to respond to Finance and Business needs;
  • Get rapidly an accurate knowledge of the business local and global environment;
  • Be operational and especially autonomous, while escalating the right fact;
  • Gain ability to clarify complex Finance concepts to non Finance people.

What we offer:

  • Új kollégáinkra első munkanapjuktól kezdve teljes körű munkahelyi élet-és balesetbiztosítást kötünk
  • Akár az első munkanapon igényelhető az AYCM kártya, amely ingyenesen, havi 8 alkalommal biztosít munkavállalóink számára sportolási lehetőséget
  • A próbaidő után új belépőink jogosultak a Cafeteriára, melynek éves keretösszege bruttó 270 000 Ft (ennek éves keretösszege 3 és 5 év után növekszik)
  • A fentieken kívül, pozíciótól függően éves/negyedéves jutalom kerül kifizetésre, továbbá kollégáink projektteljesítési bónuszokban is részesülhetnek
  • Cégünk nagy hangsúlyt fektet a fejlődésre, így minden kollégánknak lehetősége nyílik arra, hogy a legkülönbözőbb tréningeken és képzéseken vegyen részt (vezetői képzések, hard- és soft skill tréningek, nyelvi képzések)
  • Szívesen látjuk minden kollégánkat a vállalati, ágazati és csoportszintű rendezvényeinken (csapatépítők, workshopok, ITSH pub, évzáró karácsonyi rendezvény)

Sector(s):

  • Business Supporting Centres
  • Financial Support
  • Finance, Accounting
  • Financial Assistant

Experience required:

  • 1-3 years professional experience

Required Qualification:

  • College degree

Required language level:

  • English (higher advanced/fit for negotiation)

Employment type:

  • Full time

Job location:

Budapest

How to apply/ contact information:

To apply you have to push the „apply” button, what you can find below.