Bid Manager - English and German Speaking

Your tasks

  • The Bid Manager is responsible for the bid project in terms of budget, time and quality and ensures that the necessary and sufficient actions are taken to win the deal
  • He/She is responsible for and coordinates the preparation of the proposal for a concrete opportunity until closing and provides quality assurance
  • The Bid Manager is responsible for required board approvals and delivery commitments and manages escalations as appropriate
  • He/She ensures the content alignment and reconciliation of the different streams
  • Intensive communication and collaboration with stakeholders e.g. DSM, Sales Consultants, client representatives on all management levels as well as suppliers
  • The ability to build an excellent relationship to customers and internal stakeholders with the aim of being perceived as “Trusted Advisor” for the Bid Teams and clients
  • Guide the Bid team for LBU and Germany Outbound business through cost and price optimization by leveraging LBU resources and TC International colleagues
  • Manages the bid process until the proposal is ready to be signed, manages the bid schedule and budget
  • Initiates processes and delivers documents for the approval boards and manages escalations as appropriate
  • Ensures the quality of all material delivered to the customer
  • Manages and coordinates the preparation of the proposal and ensures the conflation of all proposal parts, delivered by solution factory, HR, Finance & Controlling, Legal Affairs or other internal or external units
  • Acts as counterpart for client’s buying team project manager to structure and plan the joined process milestones
  • Manages team building, moderates team conflict resolutions
  • Influential in guiding the development of sales, solution, and financial strategies; serves as liaison to support team members to translate prospect strategies into action items, project plans, and client deliverables that align with win themes and value propositions.
  • Identifies, presents and evaluates risks of the proposal and contract in collaboration with all involved units
  • Considered as an advisor to senior sales, account, and/or industry leadership with respect to the current state and future advancement of the deal
  • Proactive management of necessary information, re-deal requirements across the streams (e.g. LA, HR, Finance)
  • Coordinates and accompanies the handover process to transition & transformation team

If you have…

  • >1 years of experience in international telecommunication business environment and strong intercultural collaboration skills
  • Excellent in English and German (speaking and writing skills)
  • Distinctive project management skills, PMI or similar certification
  • Knowledge of quality management methods
  • A proactive, intrinsic motivated person with an attitude to embrace change for the better
  • An enthusiastic, high energy team player who is viewed as a “doer” on the team and across internal organizations
  • Strong communication and presentation skills to Executive Management audience
  • Ability to multi-task, prioritise, and manage time effectively
  • Flexibility
  • Knowledge of ITIL methodology and ICT business
  • A drive to learn new and innovative technologies

What we can offer you in return?

  • Új kollégáinkra első munkanapjuktól kezdve teljes körű munkahelyi élet-és balesetbiztosítást kötünk
  • Akár az első munkanapon igényelhető az AYCM kártya, amely ingyenesen, havi 8 alkalommal biztosít munkavállalóink számára sportolási lehetőséget
  • A próbaidő után új belépőink jogosultak a Cafeteriára, melynek éves keretösszege bruttó 270 000 Ft (ennek éves keretösszege 3 és 5 év után növekszik)
  • A fentieken kívül, pozíciótól függően éves/negyedéves jutalom kerül kifizetésre, továbbá kollégáink projektteljesítési bónuszokban is részesülhetnek
  • Cégünk nagy hangsúlyt fektet a fejlődésre, így minden kollégánknak lehetősége nyílik arra, hogy a legkülönbözőbb tréningeken és képzéseken vegyen részt (vezetői képzések, hard- és soft skill tréningek, nyelvi képzések)
  • Szívesen látjuk minden kollégánkat a vállalati, ágazati és csoportszintű rendezvényeinken (csapatépítők, workshopok, ITSH pub, évzáró karácsonyi rendezvény)

Sector(s):

  • IT Development
  • Project Management
  • IT Operation, Telecommunication
  • Project Management

Experience required:

  • 1-3 years professional experience

Required Qualification:

  • High school degree

Required language level:

All of these are:

  • English (higher advanced/fit for negotiation)
  • German (higher advanced/fit for negotiation)

Employment type:

  • Full time

Job location:

Szeged

How to apply/ contact information:

You can apply with the  „Jelentkezem button” underneath.