Cikksorozatunk során belehallgattunk már több különböző, ügyfélközpontúságot kiemelten feltételező állásinterjúba, mint például az ügyfélszolgálati munkatárs vagy éppen az értékesítési asszisztens kiválasztása. Most a legkiválóbb üzletvezető nyomába eredtünk: arra voltunk kíváncsiak, milyen objektív és szubjektív elvárásoknak kell kiemelten megfelelni, ha ilyen állásinterjúra készülünk mi magunk is éppen.

Ebben segítségül hívtuk Dán Katalint, a Mineral Beauty Kft. ügyvezető igazgatóját, aki az üzletvezetői állásinterjúztatás folyamatába magával hozta korábbi nagyvállalati vezetői tapasztalatait is. Lessünk be a mérlegelési helyzetekbe és a dilemmákba is a segítségével: mit érdemes ilyenkor igazán előtérbe helyezni, és mi az, ami esetleg újragondolható feltétel.

"4 hónapig kerestem az ideális jelöltet - avat be minket Kati -, ráadásul nagyon aktívan, mert ahogy bővültünk, fejlődtünk, egyre szükségesebbé vált a márkaboltunk vezetéséhez egy új munkatárs. Először persze nagyon optimistán azt vártam, hogy olyan jelölttel találkozom, aki mindenben tökéletesen passzol majd az elvárásokhoz. Volt például olyan pályázó, aki megfelelt szinte az összes keresési szempontnak, de a kommunikáció terén hiányosságai voltak. Ekkor mérlegelnem kellett, hogy bizonyos elvárásokat beáldozhatok-e, illetve mi számít olyan területnek, amiben tudom segíteni az illető fejlődését, betanítását. De arra jutottam, hogy a kommunikáció terén nem lehet lejjebb adni az elvárásokból. Tovább kerestem, és idővel meg is találtam a legjobb jelöltet."

Ilyen a tökéletes üzletvezető - a munkaadó szerint

Nézzük az üzletvezetői állásinterjún támasztott követelményeket:

1. Harmonikus kisugárzás és tökéletes megjelenés: a szépségápolás terén ez egy különösen fontos szempont, de általánosságban is az adott márka ujjlenyomata, milyen benyomást kelt az ügyfelekben a cég képviselője. Az ideális üzletvezető megjelenése esztétikus, tetőtől talpig összhangban és harmóniában van önmagával, az egész énje kellemes érzést kelt bennünk - ami ugye nemcsak a külcsínt jellemzi, hanem belülről is fakad.

2. Átlag feletti kommunikációs készség: ez kulturált, elegáns stílust feltételez nemcsak a személyes kommunikációban, hanem írásban és telefonon is. Álláskeresőként ne feledjük az aranyszabályt itt sem: a kevesebb több! Ne akarjunk túláradóak, rámenősek lenni egy ilyen helyzetben. Meg kell találni az egyensúlyt, hiszen az ügyfelek kifejezetten zavarónak találják, ha nézelődés közben rájuk akaszkodik a személyzet.

3. Megbízhatóság: ez szintén egy fontos elvárás, hiszen a kassza- és a készletkezelésért is felel az üzletvezető. "Én a diktatórikus demokráciában hiszek - mondja nevetve Kati. - Minden nap raktárkészlet- és pénztár-ellenőrzéssel kezdünk, és időnként szúrópróbaszerű ellenőrzéseket is tartok. Azt gondolom, hogy bízni kell a másikban, de azt is meg kell mutatni, nagyon fontos, hogy mindig minden rendben legyen vezetve."

4. Az emberekhez való viszony: ide tartozik az, hogy szívesen foglalkozzon az illető emberekkel, és jó legyen az emberismerete. Illetve meglegyen benne az a bizonyos toleranciakészség, hogy akár a zárkózottabb vagy kevésbé udvarias stílust sem veszi zokon, hanem feltételek nélkül tud nyitni a ügyfél felé.

5. Szolgálatkészség, előzékenység: az ideális üzletvezető pontosan tudja: ő van a vevőért. Nem kell neki ezt újra és újra elmagyarázni és megtanítani, hiszen ez belülről jön. Kati a segítőkészséget az interjúkon még egy apró teszttel is próbára tette: véletlenül leejtette a szalvétáját, és ha a jelölt automatikusan nyúlt utána, akkor nyilvánvalóvá vált: benne ott van az ösztönös gesztus, hogy észreveszi, mi történt, és azonnal segít is.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

6. Empátia: ez az elvárás magától értetődő, de mégis külön kiemeljük. Ugyanis a szolgáltatások piacán még fontosabb, hogy az adott munkatárs ráérezzen, mire van szüksége a vevőnek. A legtöbb érdeklődő ugyanis nem tudja pontosan, és hálás a szakszerű segítségért, az ún. gondolatolvasásért. Itt kap értelmet a személyre szabott kiszolgálás, e nélkül nem is lehetséges így bánni egy ügyféllel.  És egyértelmű az is, hogy ez nem egyenlő a rámenős tukmálással.

7. Jó háziasszony attitűd: nem elhanyagolandó szempont ez sem, hiszen mindenre és mindenkire oda kell figyelni még a legfárasztóbb időszakokban is. Gondoljuk csak végig! Ott van a termékek megfelelő kihelyezése, tisztán tartása, a hangulat, a megvilágítás, az egész üzlethelyiség tisztasága, a szükséges információk láthatósága, a cég márkajegyeinek ápolása - mind-mind azt kell, hogy mutassa: ezen a helyen tisztelik a vendéget, és nagyra értékelik, hogy felkereste őket.  

"Jó döntést hoztam - tekint vissza Kati -, akit felvettem, már egy éve dolgozik nálam, és tökéletesen elégedett vagyok vele. Megérte hosszasan keresnem őt, és időnként mérlegelnem a saját kritériumrendszeremet: mi a legfontosabb szempont, és mi az, ami kevésbé. Arányosan kell nézni ezt szerintem, és megtalálni azokat a területeket, amiket később még hozzá tudunk tenni."

Interjúalanyunk végül olyan jelölt mellett döntött, aki a fenti szempontokat 80%-ban teljesítette, és ami még hiányzott hozzá, azt a két hónapos betanítási időszakban illetve a későbbi napi ügymenet során hozzá tudták tenni. Érdekes belegondolnunk ebbe, hiszen velünk is előfordulhat, hogy nem mindenben felelünk meg egy-egy álláshirdetés követelményeinek, de összességében megnyerőek voltunk, és akár több hónappal később újra felkeresnek bennünket.

Pályázzunk több állásra, töltsük fel önéletrajzunkat ide, kérjünk hírlevelet és Facebook-értesítést a legfrissebb álláslehetőségről. Nézzünk körbe ITT és ITT is, ha egy jó állásra vágyunk!

Készítette: Posta Renáta

Címkék: álláskeresés, állásinterjú, üzletvezető, munkahely, munkaadó