Személyes küldetésről, a globális munkaerő-piaci trendekről és a közösségi média felértékelődő szerepéről beszélgettünk Törő Edina coachcsal, a Princess Cruises HR vezetőjével, aki előadóként szerepel a Profession.hu idei HR konferenciájának, a HR határok nélkül, avagy a nagy coming back című rendezvénynek a programjában.

Profession.hu: Miben látja a HR-es legfontosabb feladatát, mi jelent az Ön számára inspirációt?

Törő Edina: A HR legfontosabb feladata számomra a motivált, elkötelezett szakmailag megfelelő munkaerő biztosítása a vállalat számára, amely a munkavállalók egyéni karrierelképzeléseivel és élethelyzetével összhangban nyújt számukra fejlődési és megújulási lehetőséget. Az inspiráló, amikor ez hosszú távon mindkét fél számára fenntartható módon valósul meg.

Profession.hu: Mi a személyes küldetése?

Törő Edina: Személyesen az motivál, ha szakmailag és emberileg is időről időre új lendületet kapva meg tudok újulni, és adaptálódni az aktuális trendeknek és elvárásoknak megfelelően. Küldetésemnek tekintem, hogy coaching kultúra meghonosítását, mert hiszem, hogy a coaching keretein belül tudok a leghatékonyabban segíteni a vezetők személyes és szakmai céljainak megvalósításában.

Profession.hu: Melyek voltak a meghatározó sikerek, melyeket még ma is mérvadónak tart pályafutása során?

A változás a lehetőségek tárháza Törő Edina: Eddig szerencsésnek mondhatom magam, hiszen lehetőségem volt sokféle szektorban különböző nemzetiségekkel, valódi multikulturális közegben dolgozni. Számomra a változás a lehetőségek tárházát hordozza, amit mindig igyekezetem megragadni és fejlődni ez által.

Profession.hu: Hogyan látja a közösségi média szerepét a HR-ben?

Törő Edina: Jelenleg úgy vélem, hogy nem is lehet és nem is szabad megkerülni a social media adta lehetőségeket a HR-ben, gondolok itt akár az employer brandingre vagy a recruitmentre. Fontosnak tartom azonban, hogy ezeket a felületeket hozzáértő szakemberek gondozzák, és valódi kétirányú kommunikációs csatornává váljon a vállalat és a célközönség között. Ne csak posztolásból álljon, hanem válaszokból és interakciókból az érdeklődőkkel.

Profession.hu: A globalizációs folyamat, a nemzetközi mobilitás növekedése milyen hatással van a HR-re?

Törő Edina: A globalizáció és a mobilizáció egyre meghatározóbban van jelen a HR mindennapjaiban egy multinacionális vállalat életében. Úgy gondolom ez egy olyan lehetőséget biztosít a cégek számára, amit versenyelőnnyé formálhatnak, ha jól használják. A nemzetközi trendek adaptálása a hazai piacon, illetve a magyar munkavállalók nemzetközi karrier lehetősége, ahonnét megújult személetekkel térhetnek haza csaknem olyan fontos, mint azon külföldi munkavállalókkal való napi szintű együttműködés, akik hasonló céllal érkeznek hozzánk. Ez a kulturális sokszínűség jelentősen tudja növelni a vállalati kultúra adaptációs készségét az újdonságok iránt.

Profession.hu: Merre tart a HR? A digitális kihívásokra hogyan reagálhatnak a cégek?

Törő Edina: A vállalatok igyekeznek felvenni a lépést a szinte havonta megújuló digitális változásokkal. A LinkedIn, Twitter, de akár a Facebook és egyéb social media csatornák már nem csupán az egyéni információszerzést és kikapcsolódást szolgálják, hanem komoly reklámkampányok, ügyfélreakciók felmérésre is szolgáló lehetőségek. Egy innovatív cégnek nemcsak szavakban és logókban kell innovatívnak lennie, hanem mindenki számára látványosan és elérhetően. Erre a kisebb magyar cégek még most kezdenek ráeszmélni és felismerni ennek szükségességét, még további lehetőségek állnak előttük.

Profession.hu: Az Y-Z generáció munkaerő-piaci előretörésére hogyan készülhet fel a HR-szakma?

Törő Edina: A nemzetközi trendek alapján a Y, Z generáció érdeklődése mindinkább a social media és egyéb online felületek felé fog fordulni, ezért e felületek a kiválasztásban is egyre nagyobb szerepet fognak betölteni. Ezen generáció értékrendje és döntési szokásai sokkal impulzívabb, mint akár az X generációsé, ezért olyan felületekre, témára van szükség a fegyelmük felkeltésre, ami mai szemmel talán szokatlan. A LinkedIn legutóbbi kutatása szerint azon cikkekre, amelyek tartalmaznak valamiféle képi megjelenítést, kétszer többen klikkelnek, mint amelyek csak szöveget tartalmaznak.

Egyre többen lesznek azok, akik nem egy szakmában egy meghatározott szektorban fognak életük végéig dolgozni, mint szüleink, hanem szeretnék magukat kipróbálni különböző területeken is. Valószínűleg tovább fog azok száma nőni, akik nem iskolai végzettségüknek megfelelően szeretnének elhelyezkedni, vagy 30-40 éves korukban szakmát szeretnének váltani. Ezekre a kihívásokra a mostani HR-eseknek is fel kell készülniük, és meglátni a lehetőséget ezen karrierváltókban, akiket jelenleg az esetek többségében elutasítanak. A kompetenciák, készségek és motivációk valószínűleg fel fognak értékelődni a szektorális tapasztalatokkal szemben.

Még többet tudhat meg az aktuális HR trendekről a Profession.hu szezonnyitó HR konferenciáján. Jegyvásárlás ITT!

A változás a lehetőségek tárháza

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Címkék: mobilitás, globalizáció, változás, álláskeresés, HR, konferencia

Készítette: Fogas Krisztina