A HR jövőjéről és a szakma előtt álló kihívásokról Nemes Orsolyával, az Y generáció szakértőjével, prezentáció dizájnerrel és trénerrel beszélgettünk, aki szintén ott lesz a Profession.hu idei konferenciáján, a HR határok nélkül, avagy a nagy coming back című rendezvényen.

Profession.hu: Meg tudná fogalmazni, mi a személyes küldetése?

Nemes Orsolya: Célom, hogy megváltoztassam azt, ahogy az emberek az Y generációról vélekednek a munka világában, és segítsek a cégeknek abban, hogy jobban megértsenek és megszeressenek bennünket. A jövő munkakultúráját építem.

Profession.hu: Melyek voltak a meghatározó sikerek, melyeket még ma is mérvadónak tart pályafutása során?

Nemes Orsolya: Az első Y generációról szóló SlideShare-es prezentációm, amit pár nap alatt több tízezren láttak, és a szerkesztőség beválogatta 10 millió feltöltés közül a legjobbak közé. Illetve, hogy megfordulhattam a témával a TEDxYouth@Budapest és a TEDxDanubia színpadán is. Nemrég megjelent, a honlapomról ingyenesen letölthető Y generációról szóló e-bookomra is rengeteg pozitív visszajelzés érkezett itthon és külföldön is egyaránt.

Profession.hu: A globalizációs folyamat, a nemzetközi mobilitás növekedése milyen hatással van a HR-re?

A fiatalok 80 százaléka mobilon keres állástNemes Orsolya: A több nyelvet beszélő, versenyképes fiatalok már sokkal könnyebben döntenek úgy, hogy jobb fizetésért külföldre mennek dolgozni, sőt, sokan kifejezetten szeretnénk is néhány év külföldi tapasztalatot szerezni, világot látni. Ráadásul, ahogy a Baby Boomerek népes korosztálya nyugdíjba megy, a talent pool, vagyis a szóba jövő jelöltek száma egyre csökken. A fiatal tehetségek toborzása és megtartása egyre nagyobb kihívást jelent majd a vállalatok számára.

A top talentek hiánycikké válnak. A HR-nek tisztában kell lennie azzal, hogy a képzett, up-to-date tudással rendelkezdő fiatalokért bizony már a globális munkaerőpiacon kell megküzdeniük. Olyan cégekkel, akik nem csak egyszerűen fizetést kínálnak az elvégzett munkáért, hanem otthonos irodát, egy életérzést és missziót.

Profession.hu: A mobil álláskeresés előretörése mennyiben változtatja meg a toborzási stratégiát?

Nemes Orsolya: Az Y generáció 80 százaléka már most is mobilon keres állást. Éppen ezért nagyon fontos letisztult, könnyen kezelhető állásportálokat és karrieroldalakat létrehozni, ahol egy gombnyomással lehet jelentkezni az álláshirdetésekre. De az sem mindegy, hogy milyenek. Az A4-es semmitmondó állásajánlatok kora lejárt, már sokkal inspirálóbb, képekkel és videóval gazdagított "job postokra" van szükség, ahol a jelölt egyből bepillanthat a leendő munkahelyére is.

Profession.hu: Merre tart a HR? A digitális kihívásokra hogyan reagálhatnak a cégek?

Nemes Orsolya: A HR-nek a következő években egy olyan nemzedéket kell elérnie, akik otthonosan mozognak a legújabb technológiában és természetesnek tartják, hogy több eszközről, bárhonnan, bármikor dolgoznak. A rugalmas munkaidő, a felhő megoldások és letisztult felhasználói felületek, folyamatok az Y és a Z generáció számára már elvárás.

Profession.hu: Az Y-Z generáció munkaerő-piaci előretörése milyen változásokat hozhat a toborzásban?

Nemes Orsolya: A közösségi média, az okostelefonok térhódítása és a magukat néhány év alatt "mamutcéggé" kinövő startupok által bevezetett munkakultúra teljesen átalakította, ahogy a generációm a munka világáról és toborzásról gondolkodik. A toborzás többé már nem lehet önálló folyamat a cégek életében, szorosan illeszkednie kell a vállalat stratégiájába. A HR-nek pedig szorosan együtt kell működnie a marketinggel (és adott esetben kreatív ügynökségekkel). A cégeknek brandként kell gondolniuk önmagukra és így is kommunikálni az értékeiket - ráadásul a fiatalok által használt platformokon.

Nemes Orsolya a Profession.hu idei HR konferenciájának "Top talent" kerekasztal beszélgetését fogja moderálni.

A fiatalok 80 százaléka mobilon keres állást

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Címkék: Y és Z generáció, álláskeresés, mobil, okostelefon, HR, konferencia

Készítette: Fogas Krisztina