A vállalati élet alapkövei sok esetben a menedzserek, akik azonban ha nem megfelelően végzik a munkájukat, képesek lehetnek a dolgozói morál erodálására. A munkáltatók számára nem mindig egyszerű kiszúrni ezeket a "bomlasztó" kulcsembereket, és sokszor már csak akkor derül fény a munkálkodásukra, amikor nagyobb baj következett be. 

A HR Morning cikkében úgy fogalmaz, hogy ezek a dolgozók egy a számítógépen a háttérben futó vírushoz hasonlíthatók, és lassan az egész szervezetet megmérgezik.

Ha az alábbi tulajdonságok közül jó néhány ráillik a vállalatnál dolgozó menedzserek egyikére, akkor valószínűleg egy bomlasztó személyiségről van szó:

- folyamatosan talál panaszkodni valót és rendszeresen eltúlozza a munkatársak hibáit
- pletykálkodik, és olyan álinformációkat terjeszt, amelyek egymás ellen ugrasztják a kollégákat
- beosztottjait kibeszéli a főnökök előtt, feletteseiről pedig kollégáinak panaszkodik
- a supervisor tekintélyét úgy ássa alá, hogy soha véget nem érő kritikával illeti saját beosztottjai előtt, de mivel ezt soha nem nyíltan teszi, sem a supervisor, sem pedig a vezetőség nincs tisztában vele

Ismerjük fel, ha rossz a menedzser!

A szakértők szerint nem elég a "rossz hozzáállásról" általánosságban elbeszélgetni az illetővel, a probléma kezeléséhez fel kell tenni az alapvető kérdéseket:

- Mi a szóban forgó alkalmazott viselkedésének konkrét hatása?
- Mennyiben tér el ez a viselkedés a vállalatnál általánosan elfogadott viselkedési normáktól?
- Hogyan befolyásolja az illető viselkedése a vele együtt dolgozókat?
- Ha az illető az elfogadott normák szerint kezdene el viselkedni, az jelentene bármilyen különbséget a dolgozói morálban és a termelékenységben?

Amennyiben a fenti kérdéseket átgondoltuk, üljünk le az illetővel és folytassuk le a beszélgetést, melynek témája, hogy a viselkedés azonnali változtatására lesz szükség a közös munka folytatásához.

Ismerjük fel, ha rossz a menedzser!A Profession.hu-n állást keresők között is találhatunk olyanokat, akik vezetői pozícióra vágynak!

Íme 5 stratégia, melyekkel sikeresek lehetünk a problémás menedzserrel való beszélgetés során:

1. Ismerjük el a téma kellemetlenségét!

Nincs abban semmi rossz, ha tudatjuk a munkaadóval, hogy egy nehéz beszélgetés előtt állunk és nem könnyű az aktuális témát szóba hozni.

2. Maradjunk eredményközpontúak!

Mindenképpen tudassuk az illetővel, hogy nem személyeskedésről van szó, például: "Azért hozom fel, mert a sikeres munkavégzésed érdekében mindenképpen kezelned kell ezt a problémát."

3. Hangsúlyozzuk a pozitívumokat!

Fejtsük ki, milyen pozitív következményei lesznek, ha az illető változtat viselkedésmódján. Ha ellenáll vagy tagadja a romboló hozzáállást, akkor az is hatékony lehet, ha utalunk a negatív következményekre.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

4. Maradjunk a konkrétumoknál!

Nagy hiba általános kifejezéseket használni, melyek semmit sem jelentenek vagy könnyen félreérthetőek, például: "Nem tetszik a hozzáállásod, változtatnod kellene!" Ehelyett beszéljünk konkrétumokról: "Nem jó, hogy az ügyfelekről negatívan beszélsz a hátuk mögött, ez hatással van a többi ügyfélszolgálati munkatárs hozzáállására is. Javaslom, hogy mostantól ha nem tudsz jót mondani egy ügyfélről, inkább ne mondj semmit se!"

5. Kerüljük a "habár" és a "de" használatát!

Sokan úgy vélik, hogy ha a beszélgetést egy dicsérettel kezdik, könnyebben veszi majd az illető a problémák felvetését is. Éppen ezért gyakoriak az alábbi mondatok: "Jól végzed a munkádat, de..."

A dicséretbe burkolt kritika azonban a legtöbb munkavállalót felidegesíti és nem értik, hogy a főnök miért érzi szükségét, hogy még az alapvetően pozitív visszajelzésbe is valami negatívat keverjen. A félreértések elkerülésére a "de" és "habár" szavakat helyettesítsük "és"-sel, például: "Jól végzed a munkádat, ÉS meg kell beszélnünk, hogyan mutathatnál több tiszteletet az ügyfelek felé."

Ismerjük fel, ha rossz a menedzser!A Profession.hu-n ilyen felső és középvezetői állásokat kínálnak!

Címkék: munkaadó, munkahely, menedzser, vezető, kommunikáció

Szemlézte: Fogas Krisztina