Az új esztendőben a már tavaly elkezdődött álláskeresési trendek csak tovább erősödnek. A Zip Recruiter összegyűjtötte azokat a tényeket, melyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül, ha állást keresünk.

1. Az számít, hogy kit ismerünk!

Természetesen a munkaadót az is érdekelni fogja, hogy mit tudunk, és milyen végzettséggel rendelkezünk, de legyünk bármilyen kiválóak is, ha nem hívnak be interjúra, nincs esélyünk bemutatkozni. Ahhoz, hogy ezt elérjük, sokszor jól jön egy ajánlás. Ettől azonnal a HR-es látómezejébe kerülünk.

A számtalan egyen önéletrajz, a sok hasonló jelölt tengerében óriási előnyt jelent, ha valaki, aki a vállalaton belül megbecsült pozícióban áll, felhívja ránk a figyelmet. Ahhoz, hogy minél nagyobb eséllyel legyen egy jóakarónk, rendkívül fontos a kapcsolatépítés és az, hogy barátaink tisztában legyenek karrier céljainkkal.

Így keressünk állást 2015-ben!

2. A közösségi médián kötelező aktívnak lenni!

Ha a munkaadó nem a személyes ajánlások alapján dönt, akkor a közösségi médiához fordul, hogy háttér információt kapjon a jelöltről. Azok, akik nem foglalkoztak azzal, hogy kialakítsanak egy aktív közösségi média jelenlétet, automatikusan az érdektelen kategóriába kerülnek.

Az elmúlt évek mind azt mutatják, hogy a közösségi médián keresztül történő toborzás egyre elterjedtebbé válik. A Jobvite által lefolytatott 2014-es kutatás megállapította, hogy a munkaadók 93 százaléka leellenőrizte a jelölt közösségi oldalait, mielőtt végső döntést hozott volna arról, hogy felveszi. Legyünk különösen figyelmesek és rendszeresen ellenőrizzük le, hogy milyen információkat dob ki az internet, ha valaki beüti a nevünket. Egy-egy szerencsétlen fotó vagy hozzászólás megpecsételheti esélyünket. 

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

3. A sales és marketing készségek felértékelődnek!

A hatékony kommunikációs és interperszonális készségekkel rendelkező jelöltek előnyt fognak élvezni, és ez nem csak a marketing és sales pozíciókra pályázókra lesz érvényes. Ha nem a sales a karrier célunk, akkor is érdemes az ehhez szükséges készségekre koncentrálni, mert a munkaerőpiacon nagy kereslet van rá.

4.A mobiltelefonos álláskeresés berobban!

Az okostelefonok már eddig is nagy szerepet játszottak a toborzásban és az álláskeresésben. Kutatások szerint a HR-esek nagy része már eddig is mobil eszközön posztolt ki álláshirdetést, nézett utána vagy keresett meg lehetséges jelölteket. Felmérések azt is alátámasztják, hogy azok a cégek, akik mobilra optimalizált weblappal rendelkeznek, előnyben vannak az álláskeresőknél. (A Profession.hu is elérhető mobilon, erről bővebben itt olvashatunk!)

Az okostelefon az álláskeresők számára is óriási segítség, mert privát módon folytathatjuk vele a böngészést, így kollégáink vagy főnökünk nem szerez róla tudomást, ráadásul a céges gépen sem marad nyoma.

Címkék: álláskeresés, munkanélküliség, önéletrajz, marketing, sales, közösségi média

Szemlézte: Fogas Krisztina