Ha arra várunk, hogy a tökéletes álláshirdetés felbukkanjon az álláskereső portálokon, vagy valaki a közösségi médián felhívást tegyen közzé, melyben álmaink munkájára keres jelölteket, jobb, ha alternatív lehetőségek után nézünk.

A The Muse szakértői cikke szerint, ha már régóta egyetlen hirdetés sem nyeri el maradéktalanul a tetszésünket, fennáll annak a lehetősége, hogy álmaink állása (még) nem is létezik.

Tegyünk aktív lépéseket, és merüljünk alá a meg nem hirdetett, de lehetséges állásajánlatok világába. A lap szakértője 3 lépéses stratégiával helyezkedett el egy olyan állásban, amely még néhány hónappal azelőtt nem is létezett.

1. Készítsünk listát álmaink munkaadóiról!

Írjunk fel 10-20 olyan céget, amelynek profilja, tevékenysége és szellemisége szimpatikus, és örömmel töltene el a gondolat, ha nekik dolgozhatnánk. Írjuk meg a listát attól függetlenül, hogy jelenleg van-e nyitott pozíció, és minden céghez soroljuk fel azokat a részlegeket, ahol szívesen dolgoznánk, illetve kit ismerünk, aki már ott dolgozik, vagy be tudna mutatni valakinek, aki már ott dolgozik. 

Második lépésként menjünk végig a listán és végezzünk kutatást minden egyes vállalat esetén, hogy kiderüljön, van-e lehetőség a bekerülésre. Nézzük meg a cég honlapját, közösségi média oldalait, a cég blogját és sajtóközleményeit.

Így pályázzunk a meg nem hirdetett állásokra!

Ezekből rengeteg információt le tudunk szűrni: Melyek azok a részlegek a vállalatnál, amelyek előretörnek és melyek a fejletlenek? Kapott-e a cég mostanában nagy összegű támogatást, melynek segítségével készen áll a bővítésre? Vannak-e olyan, eddig kihasználatlan lehetőségek, amelyek összhangban állnak a készségeinkkel és a vállalat hasznára válhatnának?

Például ha a digitális stratégia szakértői vagyunk, és azt vesszük észre, hogy az általunk kedvelt divat startupnak aktív jelenlére a közösségi oldalakon és blogokon, lehet, hogy egy tökéletes lehetőség vár ránk.

2. Rajzoljuk fel a kapcsolati hálónkat

Valószínűleg a legnagyobb erő az álomállás elnyeréséhez kapcsolati hálónkban rejlik. Azokban az ismerőseinkben, akik az általunk kiszemelt cégeknél dolgoznak és tudnak arról, milyen folyamatok zajlanak. Ők azok, akik tanácsokat tudnak adni, mit tegyünk, hogy felfigyeljenek ránk. A legjobb esetben akár személyesen is beajánlanak a főnöküknél.
Nézzünk körül a LinkedInen és keressünk rá, dolgozik-e valaki az ismerőseink közül azon a helyen, ahová szeretnénk bekerülni, illetve kinek tudna bemutatni, aki az adott helyen dolgozik. Ha ez megvan, írjuk meg az alábbi üzenetet ismerősünknek:

"Remélem, minden rendben. Hogy mennek a dolgok (a vállalat neve)-nál? Egy szívességre kérnélek, ha ez nem okoz gondot. Szeretnék kapcsolatba kerülni XY-nal és többet megtudni a marketing osztály munkájáról. Arról szeretnék tájékozódni, hogy az X területen szerzett készségeim mennyire lennének hasznosak a számukra. Ha úgy érzed, hogy ez jó ötlet, írnál neki rólam egy rövid írásbeli bemutatkozást?"

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

3. Írjunk egy lehengerlő levelet!

Amikor megtörtént a bemutatkozás, rajtunk a sor, hogy írjunk egy levelet, melyben nemcsak magunkat, hanem a még eddig talán nem is létező álomállást is "el kell adnunk" a potenciális munkaadónknak.

Meg kell győznünk az illetőt, hogy ha a cég hajlandó pénzt áldozni havi fizetésünkre, akkor jelentős pozitív eredményekre számíthat a sales, a hatékonyság vagy az üzletmenet bármely egyéb területén. Az írásnak világosan mutatnia kell, hogy ismerjük a vállalatot, ahová be szeretnénk kerülni és eddigi kiváló eredményeink garanciát nyújtanak arra, hogy sikeresek leszünk. 

Címkék: előléptetés, álláskeresés, kapcsolati háló, közösségi média

Szemlézte: Fogas Krisztina