Tény, hogy nemcsak az általunk kedvelt, megvásárolt termékeknek és szolgáltatásoknak van szüksége márkára, hanem saját magunknak is, ha karrierünket tudatosan kívánjuk építeni. Új, hetente jelentkező cikksorozatunkban lépésről lépésre bevezetjük olvasóinkat ennek gyakorlatába! Tartson velünk!

Személyes márkánk sikere kizárólag a mi kezünkben van. Nem bízhatjuk a véletlenre vagy az eddigi rutinunkra, jóval több múlik rajta, mint azt gondolnánk. Segítségével teljesen új fejezetet nyithatunk, egy jobb állást találhatunk, vagy éppen meglévő munkahelyünkön jobban megbecsülnek és értékelnek majd minket. A jól felépített és működtetett én-márka azonban nem csak szakmai téren, hanem a magánéletünkben is sokat számít.

A sikeres én-márka bizalmat, szenvedélyt szerethetőséget, határozottságot és céltudatosságot kölcsönöz nekünk. Röviden a lényege:

enlightened egy tudatos folyamat
enlightened egyének és cégek is alkalmazhatják
enlightened következetes imázst épít fel - és folyamatosan ápolja is
enlightened jól megkülönböztethető üzenetet, jellemzőt fogalmaz meg
enlightened kiemelkedik a riválisok közül, nem olvad be a hasonlók közé
enlightened megmutatja a különleges szakmai és személyes értékeket
enlightened hosszabb távú sikert, eredményt és megbecsülést ér el környezetében

Kezdjük az elején! Az egyik legfontosabb lépés a háttérmunka, amikor magunkban tisztázzuk az alapokat és kialakítjuk én-márka kezdeti kereteit.

1. Fogalmazzuk meg a célunkat!

Gondoljuk végig, mire van leginkább szükségünk, mi az, amivel még jobban tudnánk érvényesülni. Ez egy őszinte belső kritikát is igényel önmagunktól. Ne higgyük, hogy ez olyan magától értetődő. Sokat segít, ha nem csak pillanatnyi állapotunkból, rövid távú terveinkből indulunk ki.

A márka én vagyok! - 3 tipp, hogyan legyünk sikeresek

Vizsgáljuk meg: biztosan jó irányt vett a karrierünk? Ezért tanultunk annyit? Örömet találunk abban, amivel minden egyes nap foglalkozunk? Az eltelt idő alatti eredményeinkre büszkén tekintünk vissza? Ezen a csapáson kell tovább mennünk, vagy esetleg 180 fokos fordulatra lenne szükségünk? A kérdésekből is jól látszik, hogy mindez túlmutat azon, hogy "csak" egy új állást szeretnénk találni.

2. Keressük meg az erősségeinket!

Vizsgáljuk meg, miben vagyunk igazán jók! Listázzuk fel akár egy papírlapra az erősségeinket és a gyengeségeinket. Ne szégyelljük bevallani például, hogy nem vagyunk csapatjátékosok, hiába azt várnák el tőlünk jelenlegi munkakörünkben.

Sose leszünk eredményesek, ha magunkra erőltetünk olyan ismérveket, amelyek nem állnak közel a valósághoz. Legyünk hitelesek elsősorban önmagunkkal szemben. Ehhez azonban meg kell erősíteni a saját hitünket abban is, hogy mi magunk irányítjuk a dolgok alakulását. Legalább az esélyt adjuk meg hozzá, és lépjünk ki az eddigi dobozból, amibe a környezetünk és saját gondolkodásunk kényszerített bele. Nyugodtan szárnyaljunk! Most ne hagyjuk a józanész korlátozó erőit előtérbe kerülni. Annak a későbbiekben vesszük jó hasznát, most itt nem.

3. Határozzuk meg kommunikációs stílusunkat!

Ha csak mi magunk ismerjük fel kiváló képességeinket, azzal még nem megyünk sokra. Mások tudomására kell hozni, és ehhez nyitni kell, kommunikálni kell. Ám az sem mindegy, milyen eszközöket használunk hozzá.

Az Y-generáció (1982-96 között születettek) életében teljesen természetes, hogy mindezt digitális formában tegyék, és máris előttük van egy szakmai blog vagy közösségi csoport terve, ahol nekiláthatnak tudatosan felépíteni én-márkájukat. Ha nem ebbe a generációba tartozunk, akkor se keseredjünk el, hiszen épp a személyes, mélyebb kapcsolatteremtés és szóbeli kommunikáció mestereiként léphetünk színre.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Böngésszük át telefonunk címlistáját, gondoljuk végig, ki az a tíz legfontosabb, legérdekesebb ismerősünk, akit meghívnánk egy kávéra - és nem mellékesen a fejükbe ültetnénk saját értékeinket frappánsan, következetesen megfogalmazva.

Ha már most úgy érezzük, idegen tőlünk mindez, egy jó tanács: személyes márkánk tudatos felépítése a jövőnk záloga lehet. A kezünkben van az irányítás, ugyanakkor veszíteni valónk nincs. Éljünk hát vele, tegyünk egy próbát!

A jövő héten konkrét gyakorlati tippeket adunk a kommunikáció felépítéséhez! Tartsanak velük akkor is!

Forrás: Dan Schawbel: Én 2.0

Készítette: S. G.

Címkék: kommunikáció, beszélgetés, karrier, márkaépítés, brand