Álláskeresésre is tökéletes a közösségi háló
A közösségi média alapvetően befolyásolja az emberek álláskeresési szokásait és a munkavégzés módját.
Milyen hatást gyakorol a közösségi média az állásválasztásra, a karrierdöntésekre, illetve a toborzásra úgy általában? Erre kereste a választ a Kelly Services Közösségi média és technológia című kutatása.
Nemzetközi összehasonlításban a felmérés tanúsága szerint a válaszadók több mint egyharmada (38 százalék) állította, hogy az elmúlt egy évben a közösségi médián keresztül kapott állással kapcsolatos megkeresést, míg a válaszadók 11 százaléka arról számolt be, hogy ugyanezen időszakban sikerült a közösségi média révén munkához jutnia.
Ennyien találtak állást a közösségi média segítségével
Európán belül Németország és Lengyelország tűnik ki leginkább a közösségi média ilyen irányú használata terén, itt a válaszadók több mint felét keresték meg valamilyen potenciális álláslehetőséggel a közösségi médián keresztül.
Ami azonban a ténylegesen megszerzett pozíciókat illeti, Norvégia vezet, ahol a válaszadók 28 százaléka talált munkát a közösségi média segítségével. A magyar válaszadók 38 százalékát keresték meg álláslehetőséggel a közösségi hálón, és 7 százalékuk talált állást ezen a csatornán keresztül.
Egyébként a Profession.hu is fenn van a Facebookon, illetve Google+ oldala is van. Sőt az állásportál olyan szolgáltatást is kínál az álláskeresőknek, amellyel ismerősöket kereshetnek a hirdető cégek dolgozói között.
Lebontja a korlátokat
A közösségi médiahasználat társadalmi szintű elterjedése tükröződik ma már a munkahelyeken is - véli Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
"A közösségi média mindörökre megváltoztatta az emberek, csoportok közötti kommunikáció természetét, és ugyanígy bontja le a munkahelyi határokat, korlátokat is. A munkavállalók intenzívebb közösségi életet élnek, aktív online kapcsolatok sokaságát tartják fenn, és hozzá akarnak férni mindazokhoz a technológiákhoz és felületekhez, amelyek révén szélesebb közönséggel is megoszthatják akár munkahelyi életüket is. A dolgozók gyakran így cserélnek eszmét munkájukról és munkáltatójukról, gyűjtenek információkat megüresedő pozíciókról és mérlegelendő karrierválasztási lehetőségekről " - tette hozzá.
Nemzetközi összesítésben a válaszadók több mint fele (53 százalék) egyetért, vagy határozottan egyetért azzal az állítással, hogy a közösségi média jó megoldás, ha fel akarjuk hívni barátaink és kollégáink figyelmét egy álláslehetőségre vagy be akarjuk ajánlani őket egy céghez.
Önnek ajánljuk!
Európában a megkérdezettek egyharmada számolt be arról, hogy szívesebben keres állást a közösségi médián keresztül, mint hagyományos módszerekkel. 36 százalékuk állítja, hogy karrierrel, munkavállalással kapcsolatos döntései során felhasználja a közösségi médiában kialakított kapcsolatrendszerét.
Kihívást jelent a munkaadóknak
Jónás Anikó véleménye szerint az, hogy a közösségi média egyre inkább behatol a munkahelyekre is, sok munkáltató számára kihívást jelent, elsősorban az elfogadható használat és tartalmak tekintetében.
"A közösségi média csendben forradalmasítja a toborzást, mivel jelöltek hatalmas tábora számára nyitja meg kiválasztási folyamatot. A közösségi média emellett a munkaerő-megtartásra és a munkaadói márkaépítésre is hatást gyakorol, mivel sok dolgozó nem húz határt munkája és magánélete közé, hirtelen lehetősége nyílik rá, hogy munkahelyi életének történéseit jelentős számú közönséggel megossza" - tette hozzá az ügyvezető igazgató.
A Kelly Global Workforce Index felmérésben 31 ország több mint 120 ezer dolgozójának válaszait gyűjtötték össze, köztük mintegy 44 ezer európai munkavállalóét.
Szemlézte: Durbák Ildikó
Címkék: álláskeresés, közösségi média