Milyen hatást gyakorol a közösségi média az állásválasztásra, a karrierdöntésekre, illetve a toborzásra úgy általában? Erre kereste a választ a Kelly Services Közösségi média és technológia című kutatása.

Nemzetközi összehasonlításban a felmérés tanúsága szerint a válaszadók több mint egyharmada (38 százalék) állította, hogy az elmúlt egy évben a közösségi médián keresztül kapott állással kapcsolatos megkeresést, míg a válaszadók 11 százaléka arról számolt be, hogy ugyanezen időszakban sikerült a közösségi média révén munkához jutnia.

Ennyien találtak állást a közösségi média segítségével

Európán belül Németország és Lengyelország tűnik ki leginkább a közösségi média ilyen irányú használata terén, itt a válaszadók több mint felét keresték meg valamilyen potenciális álláslehetőséggel a közösségi médián keresztül.

Ami azonban a ténylegesen megszerzett pozíciókat illeti, Norvégia vezet, ahol a válaszadók 28 százaléka talált munkát a közösségi média segítségével. A magyar válaszadók 38 százalékát keresték meg álláslehetőséggel a közösségi hálón, és 7 százalékuk talált állást ezen a csatornán keresztül.

Egyébként a Profession.hu is fenn van a Facebookon, illetve Google+ oldala is van. Sőt az állásportál olyan szolgáltatást is kínál az álláskeresőknek, amellyel ismerősöket kereshetnek a hirdető cégek dolgozói között.

Lebontja a korlátokat

A közösségi médiahasználat társadalmi szintű elterjedése tükröződik ma már a munkahelyeken is - véli Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

  Álláskeresésre is tökéletes a közösségi háló  

"A közösségi média mindörökre megváltoztatta az emberek, csoportok közötti kommunikáció természetét, és ugyanígy bontja le a munkahelyi határokat, korlátokat is. A munkavállalók intenzívebb közösségi életet élnek, aktív online kapcsolatok sokaságát tartják fenn, és hozzá akarnak férni mindazokhoz a technológiákhoz és felületekhez, amelyek révén szélesebb közönséggel is megoszthatják akár munkahelyi életüket is. A dolgozók gyakran így cserélnek eszmét munkájukról és munkáltatójukról, gyűjtenek információkat megüresedő pozíciókról és mérlegelendő karrierválasztási lehetőségekről " - tette hozzá.

Nemzetközi összesítésben a válaszadók több mint fele (53 százalék) egyetért, vagy határozottan egyetért azzal az állítással, hogy a közösségi média jó megoldás, ha fel akarjuk hívni barátaink és kollégáink figyelmét egy álláslehetőségre vagy be akarjuk ajánlani őket egy céghez.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Európában a megkérdezettek egyharmada számolt be arról, hogy szívesebben keres állást a közösségi médián keresztül, mint hagyományos módszerekkel. 36 százalékuk állítja, hogy karrierrel, munkavállalással kapcsolatos döntései során felhasználja a közösségi médiában kialakított kapcsolatrendszerét.

Kihívást jelent a munkaadóknak

Jónás Anikó véleménye szerint az, hogy a közösségi média egyre inkább behatol a munkahelyekre is, sok munkáltató számára kihívást jelent, elsősorban az elfogadható használat és tartalmak tekintetében.

"A közösségi média csendben forradalmasítja a toborzást, mivel jelöltek hatalmas tábora számára nyitja meg kiválasztási folyamatot. A közösségi média emellett a munkaerő-megtartásra és a munkaadói márkaépítésre is hatást gyakorol, mivel sok dolgozó nem húz határt munkája és magánélete közé, hirtelen lehetősége nyílik rá, hogy munkahelyi életének történéseit jelentős számú közönséggel megossza" - tette hozzá az ügyvezető igazgató.

A Kelly Global Workforce Index felmérésben 31 ország több mint 120 ezer dolgozójának válaszait gyűjtötték össze, köztük mintegy 44 ezer európai munkavállalóét.

Szemlézte: Durbák Ildikó

Címkék: álláskeresés, közösségi média