A mai nehéz munkaerő-piaci környezetben sokan szokatlan és kreatív ötletekkel állnak elő, csakhogy felkeltsék a munkaadók figyelmét. 15 egyetemi végzettségű dán fiatal egy koppenhágai üzleti kirakatába ült, ahol egy íróasztal és számítógép mellett töltik el virtuális "munkanapjaikat", a járókelők figyelmétől kísérve - írja a Daily Mail című brit lap.

Kirakat felirata: "Kiállítva: Túl okos ahhoz, hogy egy kirakatban üljön?". A 15 fiatal az akciót azzal a reménnyel kezdte, hogy a forgalmas koppenhágai utcán potenciális munkaadók is sétálhatnak, akik valószínűleg felfigyelnek a kreatív "kiállításra".

Dánia alacsony államadóssággal rendelkezik és az euro zónához sem csatlakozott, így nagyrészt elkerülte az Európa nagy részét sújtó pénzügyi-gazdasági válság. Ennek ellenére a képzett fiatalok számára nehéz az elhelyezkedés, az egyetemi diplomások és akadémikusok pedig különösen nagy kihívásokkal küzdenek.

A kirakatba helyezett munkanélküliek kampány a Reputation Copenhagen nevű marketing céghez köthető, ők biztosítottak lehetőséget 15 magasan képzett férfi és női munkanélkülinek, akik a cég főhadiszállásának kirakatában rendezkedhettek be. Az épület Koppenhága üzleti negyedének forgalmas főutcáján található.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A kirakatba költözött munkanélküliek között találhatunk volt vezérigazgatót, ügyvédeket, közgazdászt és balerinát. A rendelkezésre álló idő alatt a kirakatban igény szerint prezentációkat adhatnak vagy dolgozhatnak a számítógépen.

A kísérlet két jelentkezőnek sikerrel járt, az ő asztalukra a "siker: munkát ajánlottak neki" feliratot tették ki. Az egyikük helyébe Hannibal Camel Holt, a hat nyelvet beszélő, négy éve munkanélküli politikai elemző lép. "Úgy érzem magam, mint majom a ketrecben" - jellemezte a kirakatban való ücsörgést a jelölt, aki reméli, ezúttal sikerrel jár.

Fordította: Fogas Krisztina

Címkék: álláskeresés, kreativitás, fiatal, munkanélküliség